Dagens look! +"smalglad"

Kör en enkel look idag. Lätt sminkning, enkel frisyr, enkel topp och jeans. Men snyggt ändå ;) Varje dag är inte en fest :P :)


När jag stod framför spegeln idag funderade jag lite. Jag funderade på hur glad jag är över att vara 25 år (snart 26) och fortfarande vara smal. Ingen större risk för bukfetma, viktproblem eller höft- och ledbesvär till exempel. Har reflekterat att många tjejer i övre tonåren och i en ålder 20-30 har alldeles för stora midjemått och är överviktiga. Ibland undrar jag varför det blivit så! (Och nu räknar jag inte med de som fått barn, eller de som alltid varit överviktiga och har det i generna, det är en annan femma. Och jag menar inte att klanka ner på överviktiga, vissa kan inte hjälpa det och överviktiga är också människor och lika mycket värda). Det jag menar är... Varför är det så många som varit smala förut men som går upp så satans mycket i vikt? Vad äter folk? Tänker folk inte på sin hälsa och på framtiden? Mår folk så dåligt att de "måste" äta? Eller mår vissa "för bra" så att de äter och äter? Ibland undrar jag. Orsakerna är många och alla har olika orsaker. Men det man ser är inte bra. Vikthets är inte heller bra. Att gå runt och banta och tänka på att man måste vara smal. Det bästa är att hitta en balans för att hålla sig själv i schack och för att själv må bra, både nu och i framtiden. Varför sabba för sig själv? :) Men huvudsaken är i alla fall att man är nöjd med sig själv! :)


15 kommentarer publicerat i Dagens look!
#1 - - Zoofie (SUNDSVALLS STÖRSTA BLOGG!):

Om man inte anser att ALLA kommentarer är värda att svara på ska man stänga av sin kommentarsfunktion :)

Och sedan så ÄR min blogg Sundsvalls största och jag ÄR storbloggare :) Sedan att man aldrig orkar godkänna kommentarer är en annan sak :)

#2 - - Zoofie (SUNDSVALLS STÖRSTA BLOGG!):

Och sedan så måste jag även få kommentera ang. detta ÄNNU MER KORKADE inlägget. Herregud. Folk kanske inte har en sådan otroligt bra ämnesomsättning som vad du "har" :) Sedan om man är smal på kroppen men tjock i ansiktet så är man inte smal. Jag anser att det är bättre att vara smal i ansiktet :)

#3 - - My Beauty Secrets:

lumene har en bra och billig primer :)

#4 - - Cissi:

haha vad konstigt! Jag trodde alltid att du var småfet då ditt huvud är jättebrett och pluffsigt, du måste ju ha en dubbelhaka.

rätt intressant med tanke på inlägget, tjejer med din kroppsstorlek och sådant huvud som ser uppsvullet ut, brukar ha bulimi :P



så är det något du döljer?

#5 - - mirre:

Behöver all tips jag kan få inför 2011, uppskattas så mycket.

Läs mer här: http://mirrefemm.blogg.se/2010/december/entry-107102952.html



Om du vill, förlåt att jag stör!

#6 - - Zandra - sminkblogg:

Sv; Vad roligt att du kommenterade massor :D Jag blir så himla glad! Jag är bara lite seg på att svara, hihi!

Och jag håller med, har Bobby skapat dom där produkterna så lär han väl inte vara så mycket bättre på plats ;)

Hoppas ditt firande av det nya året blir toppen :D

#7 - - MaryCaroline:

Cissi: Hört talas om att folk har olika ansiktsformer eller? Jag är smal och har rund ansiktsform. Och du verkar vara en inskränkt typ som drar folk över en kam. Så du tror på allvar att smala med runt ansikte har bulimi? Läs på för fan och anklaga inte folk du inte känner och håll käften istället om saker du inte vet någonting om! ;)

#8 - - Zoofie (SUNDSVALLS STÖRSTA BLOGG!):

Men Cissi ovan har ju rätt.

Och nej - jag godkänner faktiskt fler negativa kommentarer. Dock så godkänner jag inte alla positiva då jag inte har tid :)

Du har ju säkert för övrigt bulimi. Och du är väldigt rund i övrigt med, bara så du vet. Fattar inte att du kan gå runt och tro att du är smal? :)

Jag har ett väldigt bra självförtroende då jag vet att jag är den snyggaste många sett :) och jag har inget behov av att klanka ner på andra, jag säger bara sanningen :)

#9 - - Zoofie (SUNDSVALLS STÖRSTA BLOGG!):

Men lilla gumman, då jag själv haft anorexi så vet jag nog lite bättre än dig, så tyst :D

Och sedan så.. avlångt ansikte? :D Nej, snyggaste ansiktsformen i ansiktet. då vem som helst skulle tycka att jag är tio gånger snyggare än dig så :D

#10 - - Cissi:

Det värsta med dig är att du skriver en blogg där du tror att du är så jävla präktigt-smart.

Fattar inte riktigt det! " ah men gud slå sig själv för huvudet" attityden.

Jag har svårt att tro att du kan stå för allt detta du skriver IRL. tror inte alls att du kan få din röst hörd på något vänster.



Jag har haft många vänner med ätstörningar och har sett hur deras kroppar ser ut.

Visst det kanske är så som du säger, who knows att du inte har B.



Men vilket fall som så är du ett jävla MIFFO och det står jag för! lägg av och spela "jag är så jävla vuxen" det håller ju inte.



nä nu ska jag sluta och kolla i denna ikea-bloggen.

#11 - - MaryCaroline:

Cissi: Men läs inte bloggen då för i helvete och håll dig borta. Det är ingen som tvingat dig till att vara här. Och jag leker inte, jag ÄR vuxen. Du kan inte stå för ett skit för du står inte ens för vem du är som skriver. Så lägg ner ditt skitsnack om bulimi och allt annat du inte vet någonting om. Jag skiter i dig och dina ätstörningsvänner, det har inget med saken att göra. Miffo eller inte så står jag för allt jag säger och gör och ett miffo är bättre än att ha dina korkade åsikter.

#12 - - En tjock katt i en smal värld:

Fast här håller jag faktiskt inte med. Man är inte nödvändigtvis hälsosammare som smal, och man löper lika stora risker att drabbas av hjärt och kärl som en större person. Det beror helt på hur man lever. Lever man som en överviktig person men råkar ha snabbare ämnesomsättning (vilket är lite äckligt att prata om egentligen eftersom man indirekt pratar om hur snabbt ens avföring färdas) så påverkas kroppen inifrån precis likadant, även om man ser smal ut utanpå. Det kallas att vara "smalfet". :) Så jag tycker att det viktigaste är att äta rätt och röra på sig, sen om man går ner i vikt/håller sin vikt på det så är det väl bara ett plus. :) När man blir äldre blir det svårare att hålla koll på vikten då man arbetar och är aktiv hela dagarna och inte hinner/orkar laga nyttig mat eller motionera efteråt. Man kanske prioriterar tid med familjen eller liknande, och då är det smidigare att laga lite slappare mat och sedan se på tv och mysa i hemmet istället för att ge sig ut på spåret.

#13 - - Sara Johansson:

Men gud, folk är ju helt galna. Vad spelar det för roll, du får väl vara nöjd över hur du ser ut utan att behöva bli påhoppad. Galet detta! Fast om det skulle vara så att du har Bulimi så är det ju inte så hälsosamt (Nu hoppas vi ju verkligen inte att så är fallet). Men å andra sidan ska man inte hoppa på dig för det heller på det sättet, för det är en sjukdom och inget man ska behöva få korkade kommentarer kring!

#14 - - hejsvejs:

Alltså.. hamnade bara här av en slump, har aldrig besökt din blogg innan, men ser att takidafittan ZoFffiiiE kommit med sina äckliga påhopp. Fattar inte varför människan aldrig skaffar sig en psykolog istället för att sitta och dumförklara sig själv överallt på internet.

#15 - - MaryCaroline:

hejsvejs: Ja, jag förstår mig inte på den människan. I början var hon supertrevlig. Sen skrev jag ett enda inlägg på min blogg som hon inte gillade och sen var hon igång och blev hur otrevlig som helst. Hon började väl visa sitt rätta jag. Inte tålde hon att bli emotsagd heller. Och hon verkar mest publicera positiva kommentarer på sin blogg. Hon tar saker ur tomma luften och tål inte när andra mår bra och trivs med sig själva. Blir så trött på alla tragiska människor som inte har annat för sig än att klaga på de som mår bra istället för att ta tag i sig själva.



PS. Jag gjorde lite reserch om den tjejen. Det visade sig att det är fler som blivit påhoppade. Och inte har jag sett röken av deras kommentarer heller på hennes blogg. Skumt säger jag bara... DS.