Melodifestivalen, deltävling 4

Ikväll är det dags för deltävling 4 i Melodifestivalen. Jag kommer sitta klistrad framför TV:n då. Tror det blir ganska tufft ikväll faktiskt, med tanke på utbudet. Som det känns nu finns det ingenting som man direkt tror på. På svt.se kan man tjuvlyssna på bidragen, men det har jag inte gjort, det är inte lika roligt att titta sen då. Utbudet ser ut så här, med låtbeskrivningar (lånat från svt.se):


- Anna Bergendahl - This is my life. Existentiell självständighetsförklaring i organisk midtemposkrud.
Min åsikt: Anna är en fantastisk sångerska som vi känner igen från Idol. Dock låter det som en trist och konstig låt detta.


- Lovestoned - Thursdays. Melankolisk, men smittande reggae á la Lovestoned, om att göra det bästa av vardagen.
Min åsikt: Som jag förstår det är detta en popgrupp. De ser intressanta ut faktiskt, och låten verkar ganska intressant den också.


- Neo - Human frontier. Livsbejakande, melodiös, dansans upptempopop som ger en energikick.
Min åsikt: Neo ser ut som en svensk Mika. Dock förväntar jag mig inte för mycket av detta, trots att låten kanske kan vara intressant. Känns mest som att det kommer vara en låt i mängden.


- Noll disciplin - Idiot. Punkig upptempolåt, skatepunk med attityd.
Min åsikt: Nej!


- Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar. Klassiskt glad, upptemposchlager.
Min åsikt: Pernilla är veteran inom schlager. Hon om någon borde kunna det här och ta hem hela skiten. Dock gillar jag inte henne, hon är som ett vuxet fnittrigt barn. Dessutom tror jag inte detta är en låt som kommer fram.
Pernilla känns 80-tal.

- Peter Jöback - Hollow. Storslagen, skriven i förtvivlan av ett ensamt hjärta.
Min åsikt: Gillar inte direkt Jöback heller, men sjunga, det kan han verkligen. Dessutom verkar låten intressant. Givet!


- Py Bäckman - Magisk stjärna. Cool låt, vass text, en låt som fäster.
Min åsikt: Py Bäckman, även hon veteran, känns väl inte direkt intressant överhuvudtaget. Låttiteln låter inget vidare den heller. Tror inte på den här.


- Sibel - Stop. Snabb, cool poplåt, energisk. Om en kille som inte kan bestämma sig.
Min åsikt: Gillar inte direkt Sibel heller, hon känns trist och jag tycker inte riktigt att hon levererar musik på ett bra sätt. Hon berör inte. Låten verkar okej när man börjar läsa om den. Men när man får veta vad den handlar om låter det inte bra, låter bara fjantigt.



Hur tror ni det går ikväll? Jag satsar nog på att Jöback och Lovestoned går direkt till finalen i Globen.



5 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Caro:



Besök gärna min blogg och tävla!

#2 - - Jual Rumah di Jakarta:

Your look at nevertheless this is great and ways in which I truly feel. I recently now mailed him this internet site to say him your personal view.

#3 - - Grosir Baju Murah:



Please let me know if you are looking for a article author for your site. You have some really good articles and I feel I would be a good asset.

#4 - - Jual Laptop:



This will be a person that is useful blogs Weve ever arrive across about this subject. Basically Fantastic.

#5 - - Trend Otomotif Motor 2012:

You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you have covered so many bases.