Bilder från Iran-resan: Människor

Här kommer det lite fler bilder från min Iran-resa :) Det blev inte av att lägga upp dem förut bara. Tror det här blir de sista faktiskt. Har ju tyvärr inte fotograferat allting och inte heller alla människor jag träffade där (har till exempel inga foton på min pojkväns syster som är lika gammal som mig och på hans äldre bror). Det hade ju varit roligt att ha och roligt att visa, men tyvärr. Det får bli en annan gång :) 



Jag i kurdiska festkläder (lånade av min pojkväns syster).



Jag och min pojkväns pappa.



Jag och några av släktens alla barn.



Jag och Tuba (vän eller släkting till familjen).



Min pojkväns "kusin" (egentligen farbrors fru, om jag har förstått det rätt) och granne. Hugger sockerbitar.



Min pojkvän och en av hans bröder.



Min pojkvän, en av hans bröder och en kusin.



Min pojkvän och hans två yngsta bröder.



Jag, min pojkvän och hans yngsta bror (fråga mig inte vad han gör, haha) vid vattenfallet utanför staden. Ser ni vad blek jag är?! Blek de luxe! Inte ett dugg konstigt eftersom jag mådde ganska förjävligt, haha. Bilresan dit var jobbig för mig. Vägen slingrade sig både fram och tillbaka och nedåt. Måste ha fått blodtrycksfall eller någonting. Mådde illa, hade yrsel och tappade känseln i hela ena armen. Hade svårt att gå till vattenfallet sen i nedförsbackar och trappor.
   PS. Yes, det är utsvängda jeans jag har på mig, haha. Ett par från Vero Moda som är flera år gamla. Man ligger väl rätt i tiden, eftersom modet kommer tillbaka, haha. DS.



Min pojkvän, jag, min pojkväns kusins fru + kusinens och fruns två barn och min pojkväns yngsta bror. En biltur till bergen utanför staden.



Jag, min pojkvän och hans mamma.
12 kommentarer publicerat i Min första Iranresa (2010)
#1 - - Emma:

häftigt att få uppleva annan kultur på så nära håll!

#2 - - En tjock katt i en smal värld:

Fina bilder. :) Vad rolig bilden var på din kille och hans bror i finkläder, när dom är barfota. :P

#3 - - Alessandra:

Fina bilder! Måste ha vart en upplevelse att få leva som dit man kommer! Grymt!

#4 - - Astrid Bolund:

trevligt skrivet tycker jag faktiskt

#5 - - ramin:

det är mode med barfota :p jag tänkte inte på det just den tiden :D

#6 - - DOUGLAS:

HAHAHHAHAHAHAHAHHAHA



det var en sjujävla rolig blogg. jag DÖR. HAHAHHAHAHHAHAHAHA



SKÖNING DÄR!

#7 - - MaryCaroline:

Douglas: Haha, va? Vad menar du nu? Kan du utveckla? ;)

#8 - - javaneh:

Hittade din blogg när jag googlade på Iran, så himla kul att se en Svensk som varit där och inte tror det är krig, bomber osv där. Hoppas att du hade en trevlig resa och att du kom hem och berättade om hur det faktiskt var i Iran :) kram

#9 - - Camilla:

Hej. Så kul att få läsa om din Iran resa. Jag har precis kommit hem från Teheran där jag o min man varit hos hans familj. Msn hade en del fördomar men nu fick jag se vilket underbart land det är (förutom tvånget på kläderna). Nu kan man berätta för andra hur det verkligen är. Jag hoppas att vu kan åka igen till Nouruz. Kram på dig.

#10 - - MaryCaroline:

Camilla: Hej! Men åh, vad roligt att höra att det finns fler som har pojkvänner/fästmän/män som kommer från Iran! Och fler som har varit där! Jag har ju tyvärr aldrig varit i Teheran utan "bara" i Kurdistan. Men vilken upplevelse! Hade aldrig varit utomlands förut och aldrig flugit. Men allt gick bra och det är så fint där! Och alla människor har varit helt underbara och bemött mig med respekt och acceptans! Helt tvärtemot vad folk tror. Gästvänligt är det verkligen! Jag blev bemött som en i familjen direkt. Klädtvånget var kanske inte så kul, tex sjalen och att man var tvungen att ha långbyxor och jacka/manto. Men man får ta seden lite dit man kommer :) Jag hoppas på att få komma dit igen, men då att få åka tillsammans med min sambo :) Kul att höra ifrån dig i alla fall :) Kram!

#11 - - sedi:

Jag tycker att dina bilder är coola men det hade varit bättre om alla hade haft skor på sig på korten. Själv är jag iranier och alla har kostym med skor på sig i iran. Men det är första gången jag ser någon ha på sig kostym utan skor. Det verkar som att du haft en trevlig resa i iran och det glädjer mig.

#12 - - sedi:

Jag tycker att dina bilder är coola men det hade varit bättre om alla hade haft skor på sig på korten. Själv är jag iranier och alla har kostym med skor på sig i iran. Men det är första gången jag ser någon ha på sig kostym utan skor. Det verkar som att du haft en trevlig resa i iran och det glädjer mig.

Svar: Tack ska du ha :) Ja, jag kan hålla med dig :) Men vad jag förstår det hade de inte skor på sig för att ingen hade skor inomhus överhuvudtaget oavsett klädsel :) Ja, jag hade det jättetrevligt och vi ska snart åka dit igen, om några veckor :)
MaryCaroline