Saknar att plocka svamp

Har ännu inte varit ut i skogen för att plocka svamp (vanliga gula kantareller och trattkantareller är vad som gäller för mig). Tyvärr måste jag säga! Brukar ju åka ut varje år och få med mig lite hem. Det är så skönt att strosa runt i skogen i den friska luften och ha fula kläder på sig och bli lite lortig i håret och få lite smuts under naglarna. Gå runt i gummistövlar utan att bry sig om hur man ser ut och utan att bry sig om vad någon annan tycker. Skönt att andas in skogsluft och skönt att komma bort från stan för en stund! Dock kan man klara sig utan alla spindelnät och insekter, usch! Och sen att få med sig en del svamp hem, förvälla dem och steka dem och äta smörstekta kantareller, antingen som de är eller på smörgås eller tillsammans med stekt ägg! Mums! Saknar det... Aja, hoppas det blir av att komma ut i skogen ett par gånger...




 
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Isabelle:

Just nu har jag en tävling där du kan vinna över 300lösnaglar , klicka på länken under för att läsa mer ! kram



http://isabellealberti.blogg.se/2011/august/tavling.html#comment

#2 - - Isabelle:

Just nu har jag en tävling där du kan vinna över 300lösnaglar , klicka på länken under för att läsa mer ! kram



http://isabellealberti.blogg.se/2011/august/tavling.html#comment