Film: Final Destination 5

Sam Lawton och hans arbetskompisar sitter på en buss. Han får föraningar om att bron de åker på kommer att kollapsa och döda honom och många runt omkring honom. När visionen börjar visa sig bli verklig lyckas Sam rädda sig själv och några andra. Men de upptäcker snart att döden fortfarande är efter dem...

År: 2011.

Genre: Skräck. Thriller.

Skådespelare: Nicholas D'Agosto. Emma Bell. David Koechner. Tony Todd. Courtney B. Vance. Jacqueline MacInnes Wood.

(Bildkälla).

Mitt betyg: 3/5.

Mitt omdöme: Ännu en Final Destination-film. Jag tycker att den är bra och att den håller måttet, men jag tycker inte att den tillför någonting nytt. Det känns som att man har sett detta förut. Eller javisst, det har man ju, fyra gånger tidigare! Det som är kul att se är dock HUR personerna dör, scenerna är både ganska vidriga och roliga på en och samma gång. Man kan äcklas av det och samtidigt fnissa åt det, kanske i ren överraskning. Dessutom är slutet lite överraskande, lite kul där. Jag tycker att Final Destination 5 är sevärd, men nu räcker det nog med filmer i denna serie...
4 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Lotta:

Sv: Näe, det har du nog rätt i.. Den passar liksom inte ihop med dom andra filmerna :) Men jag tyckte faktiskt att denna var bäst av alla =)

#2 - - Lotta:

Sv: Oh tack så jättemycket, vad glad jag blir! :) Ditt hår ser ju jättefint ut måste jag säga, mitt är ju tyvärr ganska slitet =/

#3 - - frida:

usch de där e ju heeemska :)

#4 - - Alycia:

blä, det är bara vidrigt. Men jag måste erkänna, lite spännande är de ;) påminner dock lite om saw, alltså hur man får se det man inte vill se, haha. Hoppas du fattar :p