Nyår imorgon

Nu är det äntligen helg och imorgon är det nyårsafton! (Vilket ingen lär ha missat, hehe). Tycker nyår känns lite för överspelat egentligen, det är ju samma jäkla visa varje år. Man ska ha fina kläder, det ska vara glitter, fyrverkerier, god mat, champagne/mousserat vin, en massa människor, festande, det blir kaos och så vidare. Förra året satt vi (jag och min pojkvän) hemma hos mina föräldrar, hade ett lugnt nyår, vilket var skönt. Året dessförinnan firade jag i Gävle tillsammans med pojkvännen och hans vänner, då var det partaj, ett riktigt lyckat nyår (det enda nyåret inkluderande partaj som varit lyckat!). I år blir det också ett lugnt nyår. Troligtvis sitter jag och pojkvännen hemma och äter lite god mat, dricker lite gott, äter lite kex och bara har det lugnt och mysigt utan att behöva träffa en massa folk och utan att behöva riskera att det blir någon form av kaos och tjafs. Man är ganska trött på sådant nu när man börjar närma sig de 30(!), det känns inte ens kul längre. Det hör liksom inte till längre att partaja på det där sättet som en liten fjortis, det livet är över, egentligen för länge sedan. Jag föredrar numer att "festa" lite mer sofistikerat, vilket resulterar i någonting bra, någonting man sedan kommer att minnas på ett bra sätt och aldrig behöver skämmas för. Och vet ni vad? Man har kul ändå och det känns bra mycket bättre! :) I vilket fall, det blir ett hemma-nyår, MEN med inslag av just nyår; uppklätt, god mat, gott dricka och så vidare :)

Vad gör ni på nyårsafton? :)

(Bildkälla).
3 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Syster & Sambon:

Sofistikerat? Jo, tack det har vi sett..

#2 - - MaryCaroline:

Syster & Sambon: Nu ska vi inte analysera det förgångna :P Och jag skrev ju "numer" :P :)

#3 - - frida:

lugnt här också, snorr som ett barn o inte peppad på något, finns ju andra helger att slå klackarna i tacket o varför inleda 2012 med en bakfylla hahahah