Barnmat inte för tonåringar och vuxna!

Är det någonting jag är irriterad på just nu så är det den här j*vla barnmatsdieten! Vissa korkade bloggerskor har ju gått ut med att de äter barnmat och att de följer den så kallade barnmatsdieten och går på denna diet för att gå ner några kilon och för att hålla vikten. Om de helt har ersatt sin mat med barnmat eller om de istället äter barnmat bara emellanåt spelar för tusan ingen roll. Enligt uppgifter har försäljningen av barnmat fördubblats på sista tiden efter att exempelvis Kissie gått ut med att hon äter barnmat. Huruvida det är sant eller inte att hon äter det spelar heller ingen roll. Tänk hur många yngre tjejer som läser vad hon skriver och tar till sig av det. Visst är det otroligt naivt att ta till sig av vad Kissie skriver, men ändå. Det är ju för tusan farligt!


Man kan ju inte ersätta sina näringsrika måltider med barnmat! Tonåringar och vuxna är inte byggda för att äta barnmat. Det finns anledningar till att barnmat är för just barn och att man slutar äta barnmat vid en viss ålder! Barnmat är anpassat till barn i både utformning och näringsinnehåll. Och det är kanske inte så konstigt att vissa blir klena och dumma som vuxna när de fortsätter äta barnmat, eller börjar med det igen, och missar en massa viktiga näringsämnen som finns i vår riktiga mat... Tänk på alla fibrer, vitaminer och mineraler till exempel, och även på fetter, proteiner och kolhydrater vi behöver för att våra kroppar ska fungera normalt! Jag tvivlar på att BARNmat som är för just små barn innehåller vad en vuxen människa behöver. Sen kan man ju undra om de som följer barnmatsdieten går runt med diarré med tanke på allt mos och puréer de äter... 



 
Jag vägrar barnmatsdieten!


Alla dieter går f*n i mig för långt!!!

5 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - M E R E I:

- indeed! det har verkligen gått för långt!

#2 - - My Beauty Secrets:

jag kan inte ens diskutera den är dieten för jag blir så jäkla arg..... kissie borde ha en kula i pannan ärligt talat..

#3 - - Emma Hå:

Personligen tycker jag att inte ens barn borde äta barnmat på burk, det känns artificiellt och kommersialiserat. Det är inte särskilt svårt att göra potatispuré själv.



//Emma Hå

#4 - - Anna:

sv: Det är godis! :D Fotade bilden vid ett godisstånd inne på marknaden La Boqueria i Barcelona :)

#5 - - Biebie:

Ah, den här gamla godingen haha. Men jag vet inte, alltså även fast det inte är en bra diet som jag aldrig skulle kunna rekommendera eller prova så måste man ju ändå låta vuxna människor äta vad dom vill, så länge man inte tvingar någon att ta efter. Och om man är förälder får man väll se till att sitt barn inte tar efter Kissie. Man kan ju också diskutera om barnmatsdieten är så mycket sämre än andra skumma dieter som pulver, bara-kött eller kaffe-grapefrukts dieter, skillnaden är nog inte så stor egentligen. Bläää för skumma dieter :P