CD: Rihanna - Loud med fem bonusspår

Jag har lyssnat på Rihannas CD Loud från 2010-2011. Skivan innehåller förutom 11 låtar även fem bonusspår.




1. "S&M"
2. "What's My Name" (featuring Drake)
3. "Cheers (Drink to That)"
4. "Fading"
5. "Only Girl (In the World)"
6. "California King Bed"
7. "Man Down"
8. "Raining Men" (featuring Nicki Minaj)
9. "Complicated"
10. "Skin"
11. "Love the Way You Lie (Part II)" (featuring Eminem)
iTunes bonus tracks
12. "Love the Way You Lie" (Piano version)
13. "Only Girl (In the World)" (Remix) (Pre-order only)
Bonus Bonus Tracks
14. Whos That Chick
15. Stick Up (SNL Live Song)
16. Whats My Name (Original Version)



Min åsikt:
Vanligtvis gillar jag inte ens Rihanna och hennes musik. Jag har alltid tyckt ganska illa om hennes stil, hennes låtar och hennes röst. Hennes stil gillar jag oftast fortfarande inte, vad tusan har hon gjort med håret till exempel? Men jag måste säga att hennes musik har förbättrats avsevärt! Hennes låtar är numer mycket bättre och jag tycker även att hennes röst har utvecklats till det bättre. Förut tyckte jag att hennes röst var alltför nasal, skrikig och alltför Mr Bean-aktig. En del av detta är fortfarande kvar, men det är en klar förbättring. Nu kan till och med jag lyssna på Rihanna utan att störa mig på rösten och jag hoppas att hon fortsätter utvecklas i den här riktningen...

Vissa låtar på skivan är faktiskt riktigt bra, medan vissa andra låtar är av det svagare slaget som inte alls tilltalar mig. Bonuslåtarna känns väl så där. Att dessa låtar just blivit bonuslåtar har säkert en bra förklaring!

Bästa låten: Only girl (in the world).
Sämsta låten:
Skin.

Mitt betyg på skivan: 3.4/5.
11 kommentarer publicerat i Musik / Dagens låt!
#1 - - M E R E I:

- håller verkligen inte med om att hennes musik förbättrats!

#2 - - Sofia&Isabella:

sv: ja, eller hur, jätte kul! :D Vi tycker det är synd att det inte är "kändare" i Sverige, för det verkar så roligt.



Vi tycker om Rihanna! <3

#3 - - julia:

rihanna är grym (:

#4 - - MADDES:

hehe det var faktiskt väldigt intressant ;)

#5 - - Lina:

Rihanna e verkligen bra :) På tal om Änglagård, du måste se den sista! :) Javisst e Helena underbart vacker, hoppas vi blir likadana i den åldern.

#6 - - johanna:

sv: mjooo det är faktsikt ganska många tjejer som läser teknik, trodde inte heller att det skulle vara det först! Men det är ungefär hälften tjejer och hälften killar. :)

#7 - - Anonym:

hej, jättefin blogg :)

man får massor med bra filmtips när man läser bloggen!

läs gärna min blogg också.

#8 - - MANDOSA - Amanda:

tycker den är sjukt bra :D

#9 - - Linda:

Gud Rihanna har verkligen flippat. Lesbisk! S&M brud! Stilen! Videos! Ja you name it. Tyckte hon var bättre för. Älskar hennes nya te amo dock

#10 - - Karen:

jag tror jag har stalkat rihannas musik rätt mycket bland min krets, mina tjejkompisar hatar henne.

Men jag har faktiskt dragit mig undan o har avsiktligen valt att INTE lyssna på den nya skivan...

Hon har verkligen förändras förstår inte vad hon håller på med. Hon började som en rnb/karibisk inspirerad tjej som blev för insnöad i den vanliga mainstreamen o nu e hon väldigt rockig/housig. som många rnb artister som akonn, usher kelly rowland.

Känns som många rnb artister gör det som bara säljer nu.

Trist!

Det värsta e att det finns bara en som gjorde det bra när det gällde house o det är Kelly Rowland.

#11 - - AMANDA FALK:

ååh älskar rihanna, så grymt bra och så snygg!

Sv: Jaaa, mickans kläder & inredningsstil är ju mycket finare, älskar det också. Dock är jag kär i morgonrocken så den ska jag absolut kolla på!

Ha en super mysig lillördagkväll!