Film: I min vildaste fantasi

Kirk arbetar som säkerhetsvakt på en flygplats. Han hänger fortfarande med sina gymnasiepolare och arbetskompisarna Jack, Stainer och Devon. Han drömmer om att få tillbaka sin exflickvän Marnie. Dock har hon gått vidare för länge sen och har nu en ny pojkvän. Det lustiga är att Marnie fortfarande umgås med Kirks familj, och detta tillsammans med den nya pojkvännen. En dag dyker Molly upp i Kirks säkerhetskontroll och hon glömmer där sin mobiltelefon. Molly är tjejen alla drömmer om och hon är tjejen alla vänder sig om för. Hon är snygg, hon är vacker, hon är het, hon är smart och hon är sofistikerad. Hon är i en annan liga än Kirk! Kirk lämnar tillbaka mobiltelefonen till Molly. Hon gengäldar honom med ett par hockeybiljetter så att de kan gå tillsammans. Han accepterar utan att tänka på att han blivit utbjuden på date av drömtjejen...

År: 2010.

Genre: Komedi. Romantik.

Originaltitel: She's out of my league.

Skådespelare: Jay Baruchel. Alice Eve. T.J. Miller. Mike Vogel. Nate Torrence. Lindsay Sloane.




Mitt betyg: 4/5.

Mitt omdöme: Oh, jag gillar den här filmen! Den innehåller lagom mycket humor och lagom mycket romantik. Filmen är mysig, rolig, trevlig och charmig att titta på. För mig är det här en väldigt bra feel good-film! Skådespelarna gör en väldigt bra insats och jag tycker helt klart att man har valt rätt skådespelare till den här filmen! Alice Eve är sjukt snygg, det måste jag hålla med grabbarna om, hehe. Roligt i den här filmen är också att när Molly får ta del av Kirks familj blir hans exflickvän Marnie otroligt svartsjuk och avundsjuk, vilket gör att hon känner sig undanskuffad och att hon måste försöka bräcka Molly genom att göra sig själv sexigre, vilket bara gör Marnie patetisk, haha. Filmen får en svag 4:a i betyg. Filmen innehåller en del klyschor och en del larvigt "grabbhumor" som inte tilltalar mig. Därför får filmen inte en stark 4:a eller en 5:a. Men jag gillar som sagt den här filmen och den är helt klart värd att se!

5 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Emma Damm Drawings:

Sv: tack så mycket :-)

#2 - - Maria - fashionstars ☆:

låter som en rolig film :)

#3 - - JJENK:

Missa inte tävlingen om första boken från nya succéserien Pretty Little Liars, skapad av personerna bakom Gossip Girls. Två exemplar finns till utlottning! http://jjenk.blogg.se/2011/february/tavling-vinn-forsta-boken-fran-pretty-littl.html#comment

#4 - - Ida:

hehe nä precis, vissa blir man lite besviken på :) Åh den vill jag se!! hehe.



hehe tack. jag är väl inte så kreativ men när jag väl sätter igång så händer det lite saker, hehe :p

Ja jag bor i Torsåker om du vet vart det ligger? Mellan falun och gävle :) kommer egentligen inte härifrån :)

#5 - - Ida:

Jaha okej :) Det ligger som sagt mellan falun och gävle så det är kanske 5 mil ifrån gävle. eller 4 ca.

Jag kommer ifrån Söderhamn ifrån början :) Det är inte jätte långt i mellan men några mil blir det ju hehe..



vart kommer du ifrån då?