Film: Legally blondes

Elle Woods (från Legally blonde och Legally blonde 2) blonda kusiner Annie och Izzie flyttar till Kalifornien från England. Nu är det deras tur att gå på samma skola som Elle gjorde. De tror att de kommer att passa in med deras minihundar, deras rosa kläder och deras stora intresse för mode. Men de får snart veta att de hade helt fel. Det blir inte alls som de tänkt sig. Dessutom vänder sig skolans populäraste tjejer emot dem och försöker få det som att se ut som att Annie och Izzie brutit mot skolans regler.

År: 2008.

Genre: Komedi.

Skådespelare: Rebecca Rosso. Camilla Rosso. Brittany Curran. Kunal Sharma. Chad Broskey. Chloe Bridges. Bobby Campo. Teo Olivares. Trevor Duke.




Mitt betyg: 2/5.

Mitt omdöme: Jag gillar tjejfilmer! Men det här var nästan för mycket av det "girly girly". Det är överdrivet, och jag vet inte om det är meningen att det ska vara så eller inte. Antagligen är det så och det är ett stort misslyckande. Det enda man tänker på är alla överdrivna gester och den överdrivna mimiken. Det här är en tjejfilm som får tjejer att framstå som utseendefixerade, korkade, misstänksamma och elaka. Detta trots att huvudkaraktärerna egentligen är ganska smarta, men det känns som att det är på "Kalle Blomkvist-nivå". Skådespeleriet är inget vidare heller. Filmen är ganska underhållande, men allt annat sänker betyget på filmen. De borde ha stannat vid Legally blonde 2!
4 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Frida:

Detta är typ min, mitt i nastten somna till film hahahhh. Acreme köpte jag på hälsokost men finns på nätet

#2 - - Anonym:

Kan tänka mig att filmen är så.

Men, snälla svara; Vill du vara veckans blogg nästa vecka? =) Du vet hur veckans blogg går till hos mig va?

#3 - - linda:

För mig gick det snabbt faktiskt. Opererar mig om två veckor. Det blir inte så kul men då slipper jag råka ut för den här skiten fler gånger. Hoppas allt är bra med dig....

#4 - - Ida:

har aldrig hört talas om :p hehe. men den lät ju som en film jag vill se :)



ja skorna är super sköna och super snygga! riktigt nöjd , hehe..

heheh jag vek bak öronen på han, tycker han ser lite söt ut då ;D