Kvällens Melodifestival - Mina åsikter

Ja, då var andra deltävlingen av Melodifestivalen 2011 avgjord. Sanna Nielsen och Brolle gick till final. Jag jublar över att Sanna Nielsen gick till final! Fick rätt i att båda skulle gå till final, men Sanna förtjänar det verkligen. Alla gånger hon varit med utan att vinna tävlingen, är det hennes tur att vinna nu? Bra låt hade hon också! Loreen och The Moniker gick till Andra chansen.






Mina åsikter om kvällens bidrag:

1) Brolle - 7 days and 7 nights
Min åsikt:
Brolle har en bra röst, men det är väl också allt. Den här låten har inte satt sig i huvudet. Jag har redan glömt hur den lät. Men jag minns att det inte var en låt jag gillade...


2) Loreen - My heart is refusing me
Min åsikt:
Egentligen en helt okej låt. Men jag gillar inte att kontrasterna mellan discodunk och lite mer "balladmässiga toner" var för stora. Dessutom kändes det här som en ganska gapig Rihanna-wannabe...


3) Babsan - Ge mig en spanjor
Min åsikt:
Som förväntat var detta ett drag show-nummer fullt med humor. Roligt att titta på, men det är inte en låt av högsta rang och ingenting för Melodifestivalens final. Dock inte kvällens sämsta bidrag...


4) Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm
Min åsikt:
Elisabeth är en veteran med en bra röst. Men låten höll inte måttet och det gjorde inte framträdandet heller. Sömnpiller!


5) Sanna Nielsen - I'm in love
Min åsikt:
Det har ingenting med min förhandstippning att göra men... Det här var kvällens bästa bidrag! Och tävlingens bästa bidrag så här långt! Sanna har en otroligt bra röst och hon har utstrålning. Hon vet vad hon gör på scenen! Låten var en riktig discodänga man blev glad av att höra. Jag hoppas just nu att det går hem hela vägen!


6) The Moniker - Oh my god!
Min åsikt:
Oh my god! Det kan man ju verkligen säga. Detta måste ha varit kvällens skämt. Glad blev man i alla fall av bidraget... Glad över att det var så humoristiskt. Dock betyder det inte att det var bra...


7) Anniela - Elektrisk
Min åsikt:
Kvällens absolut sämsta bidrag! Var det någon som överhuvudtaget hörde vad tjejen sjöng, förutom i refrängen där man bara hörde "Elektrisk"? Trots att Anniela sjöng på svenska kunde jag inte höra ett enda svenskt ord. Hon hade lika gärna kunnat sjunga på hebreiska! Dessutom var hennes röst väldigt illa. Har ingen talat om för henne att hon inte kan sjunga? Även om hon hade kunnat sjunga klockrent var låten ändå en katastrof! Och vad tusan hade tjejen på sig...?


8) Christian Walz - Like Suicide
Min åsikt:
Inte så jäkla illa egentligen. Men vid närmare eftertanke var det just illa det var. Christians falsett är ingen höjdare och det var inte låten heller...
7 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Daniel:

Jag har verkligen tröttnat på Melodifestivalen... Det är allt annat än bra nu för tiden! =/

#2 - - Johan:

Japp, skönt att se att sanna gick vidare tycker jag också =)

#3 - - sannah:

Jag gillar inte moulin rouge heller, men denna va najz! Kan ju vara för att jag älskar Christina också :P

#4 - - Mikaela:

The Moniker var klart bäst :)

Men håller med dig om att Anniela var sämst. Jäklar vad dålig hon och låten var XD

#5 - - Zandra - sminkblogg:

Sv; Vad söt du är, tack :D



Jag kollade på melodifestivalen för första gången igår på kanske 2 år. Det känns som om det borde slutat där för två år sen..! Nu går tävlingen bara utför, haha :)

#6 - - keela:

precis, det var där jag var ^^

#7 - - Jannica:

Men OJ! Jag tyckte Annielas outfit vad FANtastisk! Wow! Och jag gillade låten trots att hon sjöng lite knas ibland, men med det utseendet, melodin och allt hade den kunnat gått bra i ESC!



Sannas låt var okej, dock kommer jag inte ihåg hur den låter. Jag tycker att vi enbart ska skicka Sanna till ESC så hon kan sluta vara med i Melodifestivalen någon gång...

Snark.



:p



Men det är bara min åsikt ! Smaken är som baken brukar dom säga...