Linda Bentzing till final = DISS!

Men hur pinsam var inte Linda Bentzing i Melodifestivalens fjärde delfinal i lördags? Jag reagerade direkt på den knallgula kycklingdräkten bestående av en klänning och lårhöga stövlar. Stil, vad är det? (Ja, jag vet att gult och starka färger är hett till våren, men det här var ju inte snyggt). Kändes dessutom som ett dåligt och påtvingat försök att härma Lena Philipson... Men det är inte slut där. Titeln, E det fel på mig?... Wtf? Och texten ska vi inte ens prata om. Kan bara säga att jag tycker att den var riktigt töntig av många olika anledningar. Å andra sidan passar väl musik som detta Linda Bentzing som handen i handsken. Kul att hon har sådan energi, men ibland blir det för mycket. Som i det här bidraget!


Lägger upp bidraget här. Vet inte hur länge det är kvar med tanke på att det kommer plockas bort från YouTube. Vad tycker ni? Var det rätt att Linda Bentzing gick vidare? Och var det rätt att Nick Borgen gick vidare? Själv hade jag Love Generation som favorit. De gick till Andra chansen och jag hoppas att de går till finalen därifrån...


PS. Det skall väl tilläggas att det blev ännu mer pinsamt när Linda glömde bort texten... DS.


2 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Emma:

Håller med. Klarar inte av henne, hennes låtar låter exakt likadant, hon sjunger alltid om "karlar" och man hör varenda andetag hon tar. Det är bara jobbigt att lyssna och se på...

#2 - - En tjock katt i en smal värld:

Jag har faktiskt inte sett ett enda avsnitt av mello i år. :O Men Linda är väl aldrig en hit, eller?