Film: I rymden finns inga känslor

Simon är 18 år och har aspergers syndrom och tycker inte om förändringar. Han kräver fasta scheman där allt måste vara sig likt vecka efter vecka. Exempelvis vem som lagar mat och vem som diskar och samma mat under samma veckodagar. När det blir för jobbigt för honom gömmer han sig i sin tvättunna, han gömmer sig i rymden - i rymden finns inga känslor! Simons bror blir dumpad av sin flickvän på grund av att hon är trött efter alla anpassningar efter Simon. Simon som inte gillar förändringar vill att allt ska vara som förut. När han inser att Frida inte kommer tillbaka bestämmer han sig för att hitta en ny flickvän till Sam.

År: 2010.

Genre: Drama. Komedi.

Skådespelare: Bill Skarsgård. Martin Wallström. Cecilia Forss. Sofie Hamilton. Kristoffer Berglund. Susanne Thorson. Per Andersson. Lotta Tejle. Jimmy Edlund.



Mitt betyg: 4/5.

Mitt omdöme: Helt underbar film! Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är så bra med den. Tror det är mest känslan, omtanken och humorn i filmen. Det känns småmysigt. Tycker att skådespelarna gör ett väldigt bra jobb. Dock vet jag väl inte riktigt om man får grepp om aspergers syndrom här, vilket känns som ett minus. Men det spelar heller ingen större roll. Riktigt underhållande och bra film!
10 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Jenny:

åh, måste verkligen ta och se den där snart! :)

#2 - - Sofia:

Jag vill verkligen se den! Ska köpa den så fort den kommer ut på dvd :)

#3 - - En tjock katt i en smal värld:

Jag hade rätt svårt för filmen, störde mig som fan på Simon. X) Jäkla retard, har aldrig träffat någon med AS som beter sig sådär, haha! Han lider nog snarare av Störiga syndromet. :P Men den var rätt söt ändå, om man kunde koppla bort alla störigheter. Jag menar, om man nu ogillade att folk tog i honom, varför tog han i andra genom att slå till dom? Ologiskt!! :D

#4 - - En tjock katt i en smal värld:

Ps: Gillar du AS-filmer så kan jag rekommendera Adam, Mary and Max och Mozart and the whale. :)

#5 - - eemmaaj:

åh vill se den!

#6 - - SOFIA:

Hoppas du har en härlig Söndag! Om du gillar hårprodukter så missa inte tävlingen som är igång!



Länk http://sofiahanden.blogg.se/2011/january/tavling-2.html#comment Annars ha en fin kväll! KRAM

#7 - - priscilla:

Imorgon börjar en tävling om en mat kasse och ett SPA kit, kom in och tävla :-) ha en fortsatt trevlig kväl

#8 - - Max Colliander:

Håller med dig om diagnosen Asperger. Men alla borde ju fatta att man får ta det med en nypa salt, viss saker kan stämma andra inte men så är det ju alltid med filmer. Helt underbar film i alla fall:D

#9 - - Roxanne:

Jag vill se denna. Skall nog ladda ner lite snart ;-)

#10 - - Sandra:

Den filmen vill jag se :)