Varit på marknad + mina köp

Har nyss kommit hem från Malmamarken i grannorten Malmköping. Det är en stor marknad som kommer varje år, sista helgen i juli. En massa marknadsstånd och ett tivoli (det sistnämnda har vi dock struntat i, i alla fall i år). Dessutom uppträder en artist/ett band varje dag. I fredags var Jay Smith där, igår var det något för barn och idag var Lasse Stefanz där. Var inte där i fredags, så kunde inte se Jay Smith. Men det känns i alla fall inte som att man missade någonting. Och idag tittade vi inte heller på Lasse Stefanz, men man hörde dem i alla fall, hehe. Det är något av en tradition att åka år efter år, trots att det nästan alltid är samma försäljare med typ samma grejer varje gång. Eller ja, man tycker att det är det i alla fall. Kläder och väskor byter de nog, men det är alltid samma stil på allt så man märker ingen större skillnad, haha. Var lagom mycket folk tycker jag, har varit med om mycket värre. Har dock aldrig åkt på en söndag förut, vet att det är proppat på fredagen och lördagen. Blir väl kanske att åka på söndagar i framtiden också så man slipper trängas. Fick i alla fall med mig lite grann hem: en påse kryddor, en påse marknadsgodis, en läcker topp och en stickad nättröja av lite längre modell. Det är inte mycket, men det är i alla fall någonting :)




Denna läckra topp fick jag med mig hem
från marknaden. Matchas med svarta
byxor eller svart kjol.




Även denna stickade nättröja av lite längre
modell följde med mig hem. Hur fin som helst.
Matchas förmodligen med jeans och något
svart, grått eller rosa under.
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - linda:

Oh den vita var ju urläcker!