Melodifestivalfinal ikväll

Ikväll klockan 20:00 kommer jag sitta bänkad framför finalen av Melodifestivalen 2011. Tittar ni? Vem hoppas ni ska vinna? Vem får absolut inte vinna?





Min vinnare: Sanna Nielsen! Jag gillar verkligen den här tjejen. Hon sjunger fantastiskt och hon har en underbar utstrålning. Vacker är hon också! (Dock hoppas jag på ett kläd- och frisyrbyte till finalen). Låten är godis för mina öron. Både texten och soundet är bra! Framträdandet är också bra. Det känns helt lagom och det flippar inte ur och blir inte överdrivet, som vissa andra bidrag gör. Dessutom är det väl hennes "tur" att vinna! Om inte Nielsen hoppas jag på Nicke Borg och att han skärper till rösten lite.


Får absolut inte vinna: Linda Bentzing eller Sara Varga! Linda Bentzing är det ju egentligen inget fel på, hon är snygg och hon sjunger ganska bra. Men den här låten, det här framträdandet och outfiten var ju bara pinsamt. Sverige får skämmas i Europafinalen om den här vinner och skickas till Tyskland. För mig är det obegripligt hur Sara Varga kunde nå finalen. Jag älskar texten! Men det är allt. Låten passar inte Varga och jag gillar inte hennes sångröst och framträdandet är väldigt mediokert.


Dock är väl kvällens stora favoriter Danny, Eric Saade och The Moniker. Jag spår att alla småflickor kommer ringa sönder sina telefoner och överbelasta linjerna för att rösta på Danny och Eric Saade så att andra knappt kan ringa på andra bidrag. Tvi! :P :) Skämt åsido. Låtarna och killarna är väl inte dåliga i sig, men jag ser dem inte som vinnare i den här tävlingen. Om någon av dessa tre ska vinna hoppas jag i så fall på Eric Saade med tanke på att det är den låten som låter bäst och slår bäst.


3 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - MADDES:

Nej man får inte ha nagellack på sjukhus för då ser du inte om du får någon smuts under naglarna och kan sprida vidare bakterier till patienterna. Därför får man inte ha långa naglar heller för då samlas mer bakterier under naglarna :)

#2 - - caroline:

Danny får jättegärna vinna eller Nicke Borg, The Moniker eller Linda Bengtzing får absolut inte vinna!

#3 - - SOFIAS:

Hoppas du haft en fin dag!