Rätt eller fel låt som vann Melodifestivalen?

Satan vad besviken jag blev igår kväll när Eric Saade vann Melodifestivalen 2011 med Popular! Jag och Ramin ville ju att Sanna Nielsen skulle vinna med I'm in love. Hon slutade på 4:e plats. Inte sagt att Eric Saades låt är dålig, den är helt okej om man tänker på soundet. Då fungerar den väldigt bra faktiskt. Men han sjunger väldigt nasalt och texten är ju himla töntig, eller vad säger ni? Jag menar:


"I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl, my body wants you girl
I'll get you when I'm popular".


Jag tror tyvärr inte att denna kommer lyckas i Eurovision Song Contest i Tyskland. Vad tror ni? Jag tror inte det räcker med soundet och att de flesta småtjejer tycker att han är söt. Är det en sådan låt som är värd att vinna? Tycker det är himla töntigt när man ser alla yngre tjejer som jublar över att han har vunnit bara för att "åååh, han är så snygg". Tycker det är trist att det inte är låten folk röstar på. Okej, framträdandet hade väl kanske även något visst, men... Njae... Jag är tveksam till om det var rätt låt som vann. Men hellre Eric Saade än Linda Bengtzing eller Sara Varga!


Juryn och svenska folket som röstade verkade överens. Men Aftonbladets läsare ville skicka The Moniker till Tyskland. Vad tycker ni? Var det rätt eller fel som vann?




Eric Saade.
7 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Mikaela:

Tycker också att texten är för jävla pinsam. Och att Fredrik Kempe. 39 år, har skrivit den gör det bara ännu värre. Och vilka signaler sänder det ut då "jag måste bli populär annars får jag inte tjejen jag vill ha"? Blä!

#2 - - Zandra - sminkblogg:

Sv; Jag håller på att prova lite olika saker från e.l.f just nu, så det kommer upp elf-uppdateringar i veckan :D Sminket är helt okej! Inte direkt make up store-kvalité, men man får iallafall mycket för pengarna :)

#3 - - johanna:

fin blogg :) tycker det var fel låt som vann, tyckte The Moniker eller Sanna nielsen skulle vunnit! :)

#4 - - En tjock katt i en smal värld:

Jag tyckte inte om hans låt, men samtidigt så tyckte jag inte om någon så jag vet inte vem som skulle kunna gjort det bättre heller.

#5 - - Malin - En musikblogg:

Jag tycker att många låtar var bra, fast det var kanske rätt låt som vann:)

#6 - - Anonym:

europa är väldigt trötta på att sverige alltid sänder "det typiskt svenska bidraget"

the ark är det enda på många många många år som har varit annorlunda.

det behövs en sprallig ung kille! så saade är helt och hållet rätt.



efter högpanna-bergendahl.:S



fast det är klart, hade varit bättre om dynazty hade gjort låten ;)



Och att heja på sanna nielsen gör en till ett större miffo!

#7 - - MaryCaroline:

Sprallig ung kille? Har du glömt hur det gick för exempelvis Martin Stenmarck? Katastrof! Eric Saade är bara en i mängden. Sticker inte ut ett dugg.