4 filmbetyg

Filmfanatiker som man kanske kan kalla mig så kommer här 4 filmbetyg, vilket bara är några av alla filmer jag sett under sista tiden. Har man ingenting att göra är det perfekt att sitta och titta på en film (eller serie) :)

Mitt betyg: 2/5.

Mitt omdöme: En katastroffilm där en tornado skapad av elektromagnetism, som egentligen var menat för ny energi, far runt och suger till sig metall och förstör det mesta i sin väg. Intressant kan man tycka, och filmen suger inte rakt igenom. Men filmeffekterna och skådespelarna är tyvärr inte så bra, vilket påverkar helheten något enormt. Dessutom känns det som att det fattas en del pusselbitar, vilket förstör helhetsintrycket.


Mitt betyg: 3/5.

Mitt omdöme: Milla Jovovich i all ära. Jag gillar henne skarpt i Resident Evil-filmerna, men det går kanske inte ens att jämföra. Hon är helt okej här också, men bleknar i jämförelsen. Här drabbas hon av ansiktsblindhet, vilket betyder att hon inte känner igen ansikten, inte ens sitt eget. I jakten på mördaren, som var orsaken till ansiktsblindheten, försöker hon anpassa sig till det nya livet där hon inte känner igen någon, varken sig själv eller mördaren... Helt okej, både angående skådespeleri och manus. Men jag hade förväntat mig mer, mer action och mer thriller och mer drama. Dock är filmen klart sevärd!

Mitt betyg: 3/5.

Mitt omdöme: Ännu en katastroffilm, men här handlar det om en glaciär i full fart mot Nordamerika. Filmen koncentrerar sig på denna glaciär och på en film som flyr. Helt okej katastroffilm, men även här saknas en del pusselbitar. Dessutom finner jag mycket i filmen för otroligt, exempelvis all otrolig tur familjemedlemmarna har. Filmeffekterna känns väl lite så där, av en katastroffilm förväntar man sig lite mer. Men sevärd och helt okej!

Mitt betyg: 4/5.

Mitt omdöme: Frun har varit otrogen och vill skiljas, varpå mannen träffar en casanova på krogen som lär honom allt han kan och lever för... Detta leder både till det ena och det andra... Jag tycker att den här filmen är riktigt bra! Man känner både empati och humor och jag blev faktiskt riktigt underhållen av den här filmen! Skådespelarna gör en strålande insats, även om vissa av dem är lite si så där. Manuset är kanon, även om det finns vissa hål här och var. Helt klart sevärd, jag rekommenderar er att se den här filmen!
En kommentar publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - Anonym:

skojar du?

2012 är värsta B filmen!