Film: Bad Teacher

Den svärande och hänsynslösa Elizabeth är direkt olämplig för sitt jobb som lärare. Hon smygdricker under lektionerna, röker på och vill ingenting hellre än att gifta sig rik så hon kan sluta det jobb hon hatar. När hon blir dumpad av sin fästman börjar hon samla in pengar för att kunna förstora brösten och ställer in siktet på en ung och rik lärarvikarie. Hon får dock konkurrens av sin överenergiska kollega Amy samtidigt som hon måste hantera den sarkastiska gymnastiklärarens närmanden.

År: 2011.

Genre: Komedi.

Skådespelare: Cameron Diaz. Lucy Punch. Jason Segel. Justin Timberlake. Phyllis Smith. John Michael Higgins.



Mitt betyg: 3/5.

Mitt omdöme: Bad Teacher är en film som är tillräckligt underhållande. Dessutom gillar jag Cameron Diaz. Förutom det är filmen kanske inte mycket att hänga i granen. Visst, jag fick ett par goda skratt, men det räcker tyvärr inte. Storyn är för ytlig och vissa karaktärer och skådespelare är sjukt irriterande, vilket påverkar nöjet med att titta på filmen samt påverkar då även betyget. Det skämtas en del om sex och droger i den här filmen, vilket jag vanligtvis inte gillar. Men det går inte till överdrift här och det känns helt okej. Men filmen känns som sagt ytlig, det känns som att det är någonting som fattas. Duger som tidsfördriv och underhållning, men det är ingen kanonfilm och det är troligtvis inte en film man ser igen...
2 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel
#1 - - amanda barwich !:

Sv. ja , typ min släkt bor i tyskland mitt effternamn är tyskt. :)

#2 - - Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!:

Jag vill verkligen se den filmen. Älskar Cameron Diaz!! =)



sv: haha nej det luktade inte rökelse om ljusen. Gillar inte heller rökelser speciellt mycket. xD