Blondinbella kastar kläderna!

Jaha, ytterligare en ung tjej faller för frestelsen att kasta kläderna och komma med en ursäkt som att det skulle ha med "sjuka ideal" och "vill visa på mångfalden av kvinnokroppen" att göra. Denna gång är det Isabella "Blondinbella" Löwengrips tur. Hon kastar kläderna på omslaget av sin egen tidning Egoboost i en kampanj som heter Size me som vill visa att vi alla ser olika ut (no shit!) och syftar till att förändra dagens sjuka kvinnoideal. Själv säger hon: "Det är provocerande att gå ut med en bild utan kläder, men jag har alltid försökt visa att jag älskar min kropp. Det blir större effekt med en sådan här bild". Själv tycker ju jag att det är bidragande med sådana här typer av bilder, oavsett hur man ser ut, att fler och fler tjejer just vill visa upp sina kroppar vilket i sin tur leder till ett sjukt ideal på vägen till den "perfekta" kroppen, en tävlan tjejer emellan och en inre tävlan inom sig själva. Det leder till en hets och psykisk stress och leder även det till sjuka ideal. Vi människor jämför oss tyvärr med varandra hela tiden och värst är det kanske bland unga tjejer, som dagligen matas av exempelvis avklädda bilder. Blondinbella är en förebild för många, en förebild eftersom hon är drivande, hon har lyckats stort i unga år, är en härlig tjej och hon har bra självkänsla och självförtroende (i alla fall som hon själv påstår) och tyvärr måste jag säga att det här var ett tråkigt drag från hennes sida, att kasta kläderna och posera naken på ett omslag. Visst är det kanske inte mycket man ser av hennes nakna kropp, men man ser tillräckligt mycket och det är själva principen som är avgörande. Visst behöver de sjuka idealen försvinna och fler tjejer behöver faktiskt lära sig att acceptera och älska sig själva, oavsett hur man ser ut, men att i den kampen själv kasta kläderna och visa sin nakna kropp är över gränsen och hjälper troligtvis inte mycket, snarare tvärtom... Så länge tjejer väljer att offentligt kasta kläderna och visa sina nakna kroppar, oavsett om de älskar sig själva eller inte, kommer jämförelserna och de sjuka idealen att finnas kvar!
(Källa).

6 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Hilma:

Helt rätt! Så sinnesjukt att tjejer tror att det hjälper att slå ner sjuka ideal med att själva bidra till att idealen ens finns. Det är som när veckorevyn kastade kläderna och allt jag tänkte var bara "Okej, nu säger ni mer eller mindre att det är helt okej att klä av sig kläderna i media. Grattis".

#2 - - linda:

Jag håller med dig. 2012:s hyckleri. Jaja du är nöjd med din kropp men det kan man vara med kläderna på. Herregud! Har aldrig gillat henne för att jag tycker hon har lite för mycket åsikter om saker som hon inte vet så mycket om. Det är inte många kändisbloggare som ser smarta ut i mina ögon överhuvudtaget tyvärr.

#3 - - Bella:

Instämmer i dina ord. Hennes drag är inget annat än samma gamla visa om att blotta kvinnokroppar. Ändamålet hon säger sig ha verkar ju fint men det målet kan uppnås utan att slita av sig kläderna för ärligt talat vilka kommer att stirra på bilden?

Tack för besök på min blogg..:)

#4 - - Hana:

Exakt, håller verkligen med! När man gör ett utvik, oavsett avsikten, så kräver man faktiskt ett slags godkännande av de som ser bilden. " Det är okej att se ut såhär och därför väljer jag att vika ut mig, eller vad tycker ni?" Ungefär så. Ja, vi alla är väldigt lika men ändå olika och det är okej och jag tror knappast att ett utvik hjälper det konceptet. Istället kan man väl fokusera på självkänsla som ligger långt inne i ens själ och inte ens utseende. Vad hände med att ens personlighet är den som väger mest? Man väljer inte hur man ser ut men man väljer hur man är som människa!

#5 - - emma:

jag håller faktiskt med dej. liksom... nä jag vet inte. varför ska man hela tiden hålla på att visa vad som är rätt och fel? liksom låt alla se ut som de gör, bara de är nöjda. man behöver inte visa upp sig så där. okej en nakenbild används i konstens syfte. men inte i detta.. dessutom är det faktiskt insidan som räknas. ja utsidan kanske är viktig, men det är insidan som gör en människa inte utsidan..

#6 - - T.C:

Att hon ens har mage att säga att hennes bild är oretouchad, kolla bara på låren så ser man direkt att den är photoshoppad!