Trötter...

Sitter här och är riktigt trött. Har varit riktigt trött hela den här veckan egentligen. Det har slutat med att jag har gått och lagt mig för att ta en tupplur när jag kommit hem från jobbet nästan varje dag :S Jag vill inte låta det bli en vana, tror inte det är bra i längden. Men vad ska man göra annars när man känner att man knappt orkar?! Det är bara fem veckor kvar av graviditeten, enligt BF. Jag känner att man måste ta alla tillfällen som finns att vila och samla krafter, men samtidigt tror jag som sagt tt det inte är bra i längden det här med tupplurarna. Det försvinner en massa tid på det och vilan och sömnen är inte densamma som den man får nattetid och man kan bli ganska seg... Jaja, vi får se hur det löser sig. Ska vila upp mig ordentligt i helgen så får vi se om det blir bättre och så får jag testa någon ny rutin därefter för att se om det blir bättre, eller så kommer det vara så här resten av graviditetstiden...
 
 
 
3 kommentarer publicerat i Graviditet, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Hanna:

Det är snarare tvärt om, det där med tupplurarna, det är nyttigt att sova fn stund på dagen så länge man inte sover mer än 15-20 min. Sämre sömn nattetid, och trötthet på dagen får man vänja sig vid. Sedan tar man alla chanser att sova en stund, oavsett om när det är.

Kram Hanna

#2 - - Jojo:

Får du tillräckligt med järn? Eller andra vitaminer och mineraler, annars kan man bli trött. När jag jobbar så tar jag alltid en tupplur efter jobbet men har sedan inga problem alls att sova bra på natten. Tror kroppen behöver extra vila nu.

#3 - - Linda:

Oh vad jag känner igen mig. Tar många powernaps nu när jag börjar närma sig sista två månaderna. Det var samma sak med Zarah och dom är nödvändiga, tro mig. Även när bebisen kommer och du inte kommer att få sova hela nätter. Då är det viktigt att du vilar när tillfälle ges. Inte som jag som flängde omkring och städade så fort bebben sussade. nu har jag i och försig en till sen innan så vi får se om dom synkroniserar sin trötthet :/