Angela 2 månader 4:e veckan

 
Angela har gått in i sin 4:e vecka i sin andra månad. Nu dröjer det inte länge förrän hon "fyller" 3 månader! Oj oj vad tiden går...
 
Läsning: Vi har ännu inte läst för Angela. Eller ja, jag testade en gång men jag räknar nog inte det. Men det är någonting jag faktiskt funderat på. Eller att ta fram en pekbok och berätta själv eller ta fram en pekbok med ljud. Jag tror det är bra att börja tidigt faktiskt. Vi har en pekbok med djur och djurläten. Har visat den för Angela en gång och den verkade intressant. Ska nog prova den mer och mer så får vi se. Sen har jag ju mina gamla Pixi-böcker :)
 
Ljud: Ljud gör vi nästan hela tiden med Angela. Antingen använder vi skallror eller så gör vi ljud med munnen. Det kan Angela tycka är väldigt kul.
 
Styrka: Angela blir bara starkare och starkare hela tiden. Hon är så stadig i nacken och hela kroppen. Visst svajar hon och så där, men man känner hennes stadighet och hennes muskler när man håller henne. Hon vill fortfarande inte ligga på mage, så några lyft eller miniarmhävningar har det inte blivit. Men snart får hon nog ligga på mage lite ändå så hon vänjer sig...
 
Pratar: Angela pratar mer och mer. Eller vilket uttryck man nu ska använda sig utav. Jag tror att hon blir mer och mer medveten om hur hon ska göra för att få den uppmärksamhet hon vill ha.
 
Övrigt: Angela utvecklas och växer hela tiden. Det är riktigt roligt. Visst, ibland kan jag nästan tycka att tiden går lite för fort, men men. Mår bra gör hon också och är nästan alltid lugn och glad. Hon sover fortfarande hela nätterna och vaknar inte förrän vid 10-tiden. Vi föräldrar mår bra vi också och ska nog inte klaga, hehe. 
Lämna kommentar publicerat i Livet som mamma