Varit på Elviras dop

Idag har jag varit på dop! Det var min vän Linas dotter Elvira som döptes. Det var så fint så :) Först var det dopet i kyrkan med en trevlig och humoristisk präst, sång, psalmer och så själva dopceremonin. Sedan var det lunch, fika och doppresentöppning. Måste säga att det hela var väldigt lyckat. Ett fint dop och en trevlig mottagning efteråt :) Tack alla ni för idag och tack för att jag fick komma :) 
 
Från vänster: Prästen, gudmor, gudfar, dopbarnet Elvira, mamma Lina och pappa Pära.
 
Skönsång av Linas syster Matilda.
 
Lilla dopbarnet Elvira med sin mamma Lina.
 
Doppresentöppning.
 
Fina tårtan, bakad av Lina (nej visst nej, man får ju inte
avslöja när Lina bakat :P :D).
4 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
Taggar: Ceremoni, Dop, Dopceremoni, Flen, Helgesta, Kyrka, Kyrkan, Präst, Sparreholm
#1 - - Ida Edström - Östersunds näst största blogg.:

fina bilder :)
& söt tårta!

#2 - - Anonym:

Vad mysigt det såg ut där. ;) God tårta och mycket presenter. :)

#3 - - Anonym:

Fin tårta menar jag såklart. Har ju ingen aning om den var god eller inte. :D

#4 - - tanjaselma.blogg.se:

åhh elvira är ett fint namn tycker jag!