Kaputt mobil

Min mobil har gått sönder! :( Ljudet fungerar inte överhuvudtaget. Det går inte att höra när det ringer eller när jag får sms, så det kan jag lätt missa. Dessutom kan jag inte heller prata i mobilen för jag hör inget ljud, varken signaler som går fram eller den andra personen. Jag kan inte heller spela musik och slutarljudet på kameran fungerar inte heller. Alla ljud är borta :( Allt annat fungerar som det ska, men man kan ju inte ha en mobil utan ljud. Meningslöst... Så jag åker på att skaffa en ny mobil inom kort, får se vad det blir. Jag hade ju inte tänkt lägga ut pengar på en ny på ett bra tag nu när man har andra utgifter, men men... Jag har ju å andra sidan haft denna mobil i 3-4 år tror jag, så det är väl kanske inte konstigt att någonting går sönder. Men det är ju ändå lite snopet... Jaja, vi får se om jag skaffar en billig skitmobil eller om jag skaffar någon smartphone, båda känns fel på sina sätt... En billig skitmobil känns för enkelt, det känns lite för simpelt... En smartphone känns lite för mycket för min del... Jaja, vi får se... 
 
 
 
3 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Anonym:

Åhh vad störigt. Teknik alltså. Man klarar inte att ha det i stitt liv och man klarar inte att ha utan det i sitt liv.

Svar: Nej men eller hur! Det är ett nödvändigt ont...
MaryCaroline

#2 - - Camilla:

Åh en sån telefon hade jag före mitt iPhone inköp. Älskade den! Låter som det är nått fel på högtalaren på din... Om du ska köpa en smart phone är ju iPhone helt klart bäst! Jag är så nöjd med min, finns ju en del bra erbjudanden också om man skaffar med abonnemang. Så söt eran lilla tjej är...

#3 - - anna:

Åh precis sådär kände jag också! Brukar ha samma mobil i 100 år. Hade t ex en nokia 3310 i typ 7 år och därefter några andra mobiler som jag ärvt eller fått.

Till slut så köpte jag en begagnad (men nästan helt ny) lite gammal smartphone av en kompis. Kändes jättekonstigt först med touch och internet och allt men man vänjer sig snabbt :) Fast jag är fortfarande inte helt 100 på alla funktioner hehe.