Dagens look

Kör en dagens look, det var ett tag sedan nu, hehe.
 
Jeansen är på, det är jeansväder idag tycker jag. Ingen större värme och ingen sol. Hade visst regnat också. Men vill inte bli för varm så det fick bli en tunnare topp till, plus att kavajen åker på idag :) Nu går man ju nästan och väntar på att man ska kunna börja använda nya stövlarna också :) Dröjer nog inte länge...
 
Här ser ni ungefär hur håret blev också. Jag är så kass på att styla håret, men det får duga, hehe. Det blev rätt kort ändå, det känns i alla fall så. Det var nog 5 cm som rykte, det gör större skillnad än man tror. Men det var lika bra, för det var så slitet och tunt i topparna. På ett sätt vill jag verkligen ha långt hår. Men samtidigt känner jag att det är svårt att vårda det samt att det är mycket ivägen när man har barn och gör olika saker. Fattar inte hur det kunde vara så pass slitet när håret ändå vilat så pass mycket sedan jag tog bort det blonda. Verkar inte spela ett dugg roll vilken hårfärg man har, så nu skiter jag i det och blir blond igen genom slingmetoden. Men angående långt och slitet hår. Måste ju vara efter graviditeten, amningen och alla hormoner samt att Angela dragit en del i håret och att jag aldrig sätter upp håret när jag sover. Det nöts nog en del på grund av det. Håret blir rätt trassligt dagtid också med tanke på allt man pysslar med och det blir förresten rätt trassligt så fort man går ut, oavsett om det blåser eller om man svettas. Så jag funderar på att försöka hålla håret i den här längden som det är nu. Känns mycket finare och fräschare i den här längden faktiskt, även om jag egentligen vill ha rätt långt hår. Och så blir det blont sen som sagt. Det jag avskyr med rött eller mörkt hår, vet ni vad det är? Det krävs precis lika mycket underhåll som ett blont hår, alltså att man ska hålla på med inpackningar och grejer och att det blir utväxt. Är ju ingen skillnad på det sättet. Ända skillnaden är väl då att det sägs att slingor och blekning sliter mer på håret än vanliga färger, men nu var ju mitt hår slitet i vilket fall, trots att det vilat. Så ja, jag skiter i det här nu. Jag tycker dessutom att håret ser flottigare och smutsigare ut när man är röd- eller mörkhårig, det syns liksom på en gång, redan samma dag man tvättat håret. Som blond kan man gå 3-4 dagar utan att det ser ut så, det ser fortfarande rätt fräscht ut. Vet inte vad det beror på, men det är så, i alla fall på mig. Ytterligare en sak att poängtera är att jag kommit på att jag själv ser mycket piggare och fräschare ut i blont hår. I rött eller mörkt hår ser jag lite trött ut samt att den röda eller mörka färgen framhäver allt "skit" i ansiktet. Med allt "skit" menar jag mörka ringar och blemmor och sår efter finnar. Vissa brukar mena att röda och mörka färger framhäver ens drag, men då döljer jag dem hellre med att vara blond, får då syns inte allt "skit" lika tydligt i ansiktet och jag ser piggare ut. Så ja, det SKA bli blont. Vet att jag tjatar, men jag vill verkligen och det snart, haha. 
 
 
 
En kommentar publicerat i Dagens look!, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Vi har lika långt hår nu. Fast jag har inte klippt mig ännu ^^ ser att du har en tattuering på armen. Kan du inte visa den i nått inlägg nångång? ^^

Svar: Jaså :O Nu blir man ju nyfiken på hur du ska klippa ;)
Har du inte sett mina tatueringar? :O Jag har tre stycken ;) Klart jag kan visa :)
MaryCaroline