Mina tatueringar

Fick en fråga angående mina tatueringar, så här kommer dem :)
 
 
Min första tatuering är en tribal på höger överarm (och den sitter rakt, inte snett som på bilden). Den gjorde jag när jag var 18. Varför det blev en tribal? Ja, jag vet inte riktigt, haha. Jag visste inte riktigt vilket motiv jag ville ha, så jag bläddrade igenom tatueringsstudions alla pärmar med tatueringsmotiv och fastnade för den här. Tyckte det var en bra första tatuering, enkel, snygg, kvinnlig och utan betydelse (det är ju inget motiv, det är ju en vanlig tribal liksom). Tyvärr har jag sett att en tjej till i stan där jag bor har en exakt likadan, men på ryggen/skuldran/axeln. Är väl kanske lätt hänt när man väljer motiv ur studions pärmar, då får man nästan räkna med att fler har samma. Men kan tycka att det är lite trist att ha likadana tatueringar, samtidigt som jag tycker att min placering av tatueringen är snyggare, haha. Men jag är i alla fall väldigt nöjd med den.
 
 
 
 
Min andra tatuering är en något keltisk enhörning på vänster överarm. Den gjorde jag när jag var 20. Varför det blev en keltisk enhörning? Att jag skulle låta tatuera in en enhörning var ganska givet. Jag har alltid gillat övernaturliga och mytologiska väsen. Enhörningar trodde jag på när jag var väldigt liten, tror jag var ungefär 4 år. Enhörningar är ett rent och oskyldigt väsen som skyddar och helar och läker och som vem som helst inte får komma nära inpå, men jag ville inte ha den i en sagoliknande skepnad. Det fick liksom inte bli för gulligt, det skulle ändå vara rätt neutralt trots att det är ett motiv som vanligtvis framstår som ett gulligt sagoväsen. Därav valde jag att tatuera in den som en keltisk enhörning. Men den är samtidigt inte så pass keltisk att den innehåller keltiska mönster. Jag har inget intresse i övrigt av keltisk konst eller mytologi eller så (dock har jag sett på senare tid att det finns massvis med snygga motiv av keltiska enhörningar som är mer av det keltiska slaget, om någon är intresserad utav sådant). 
 
 
 
 
Min tredje, och sista, tatuering är en sol på höger axel/skuldra. Eller en mix av sol och tribal. Den gjorde jag när jag var 22. Varför det blev en sol/tribalsol? Helt enkelt för att jag sprang på den och tyckte att det var ett snyggt motiv. Finns ingen betydelse bakom valet. Men jag kontrollerade såklart att solen inte hade någon underlig betydelse, jag tycker sådant är rätt viktigt. Men det var inte helt 100 att jag skulle ha just denna tatuering. Från början var det meningen att jag skulle tatuera en kinesisk drake på höger vrist, men jag ändrade mig och lät tatuera in solen på höger axel/skuldra istället. Jag var osäker på drakmotivet och placeringen. Varför detta kan man ju kanske undra? Jag tänkte lite så där att jag gärna vill kunna gömma alla mina tatueringar, men samtidigt kunna ha shorts eller kjol och jag kände att jag inte ville tatuera en drake på axeln/skuldran. Då blev valet helt enkelt så att jag valde bort både vristen och drakmotivet samt att jag valde att tatuera in denna sol på axeln/skuldran,
 
 
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Balla!! Jag tycker också att man inte behöver ha nån betydelse bakom tatueringar. :)

Svar: :) Nej, bara man själv gillar dem :)
MaryCaroline

#2 - - linda:

Snygga! Vill också göra en till. Har två. Varav en som jag verkligen ångrar men den är på skinkan så den syns inte i alla fall :) Den andra är symbolisk så den kommer jag alltid vara glad över. Har för övrigt bytt bloggplats. Orkar inte bolla runt på två bloggar längre. Ha det bra!

Svar: Tack :) Nä, kanske inte syns, men man vet ju ändå att den är där :P ;) Men kul med tatueringar i alla fall :)
MaryCaroline