Gott nytt år!

Passar på att hoppa in på bloggen för att önska Er alla ett GOTT NYTT ÅR! :)
 

Vi firar hemma med god mat och något gott tilltugg till kvällen. Har varit ute på förmiddagen och handlat lite, mat för idag och även för imorgon. Idag blir det sjömansbiff med hasselbackspotatis :) (Och med sjömansbiff menar jag köttet som heter så i affären, det står så på förpackningen och är skivat kött, inte maträtten. Såg förresten på nätet nu att man oftast inte kan steka det köttet för att det ofta blir segt, men jag ska testa att steka ändå och hålla koll och använda mycket smör så får vi se, hihi. Jag tror det blir kanon :) ). Och ikväll blir det chips med dip :) Tänkte köra på räkor med skal och sitta och äta det med smörgåsrån på sidan om, men sedan tänkte jag, nej, vi skippar det och kör det enkla med chips istället :) Och på tolvslaget skålar vi såklart :) Men Angela får inte vara med om tolvslaget i år, för då sover hon så sött :)
 
 
Hur firar ni nyår? :)
 
(Bildkälla).
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Åh så härligt det lät! Bara en lugn nyårsafton.
Vi ska så fort Ellie vaknat åka hem till mina föräldrar och fira där och sova över. Lite jobbigt är det för vi har varit borta i 11 dagar och kom precis hem. Men det ska bli kul att träffa familjen och min nyfödda systerdotter ^^

Svar: Jo, vi brukar ha det lugnt faktiskt :) Äsch, ni kan vara hemma och ta det lugnt sen ;)
MaryCaroline