Dagens diss: Byxdressen

 
Byxdressen!
 
(Bildkälla).
 
 
Från söt sommarklänning till fula byxdressen. Jag vet att smaken är som baken och att ganska många gillar byxdressen, oavsett om den är med långa eller korta ben. Personligen har jag svårt att förstå att byxdressen kan vara ett bestående och populärt mode år efter år, och i år verkar det inte vara något undantag. Visst, ibland ser jag faktiskt byxdressar som är snygga och sitter väldigt bra på personen, som om det bara vore ett par vanliga byxor och en vanlig topp ihop. Men det är sällan jag ser det om jag ska vara ärlig. Oftast ser man ju tydligt hur överdel och nederdel sitter ihop i samma stycke och hur illa det sitter. Jag tänker även på att det är ett högst opraktiskt plagg om man har bråttom till damrummet... Jag tycker det är tillräckligt opraktiskt då med ett vanligt skärp i midjan, haha. Och okej, nu kanske jag överdriver lite, men vidare förs mina tankar till ett plagg man vanligtvis ser på män i Mellanöstern. Ett mer traditionellt plagg som egentligen är tvådelat, men som med hjälp av ett tjockt tygbälte i midjan gör att det ser ut som ett enda plagg. Precis som alla dessa byxdressar. Ja, kanske jag överreagerar och som sagt vet jag att smaken är som baken och att detta är ett ganska populärt plagg ändå. Men jag gillar't oftast inte :D
Lämna kommentar publicerat i Hiss / Diss, Mode/skönhet/hälsa, Vardagsliv, tankar och åsikter;