Dagens fråga!

 
 
Påsken närmar sig och vi svenskar klämmer i oss 6000 ton godis under påskhelgen! Inte klokt egentligen...
 
Äter du mycket godis under påsken? Vilket godis är din favorit i påskägget? :)
 
(Bildkälla).
 
 
 
För min del får det gärna finnas en del vanligt godis i påskägget. Nappar, svampar, råttor, punchknappar, hallonbåtar, geléhallon, skumbjörnar, Dumle-kolor, banankolor, Center-kolor med mera. Men det får även gärna finnas en del påskgodis i påskägget. Till exempel de där små chokladäggen som har tunn folie omlindat (det ska helst vara den sorten som har olika färger på sig, inte de som är enfärgade, för de smakar olika). En blandning av vanligt godis och påskgodis helt enkelt :)
4 kommentarer publicerat i Dagens fråga!
#1 - - Sofia:

Jag vill ha vanligt godis i mitt ägg ^^ mår illa av påskgodis :p

Svar: Haha, jo, en del påskgodis har en speciell smak tycker jag, dem vill man faktiskt inte ha :D Men så länge det är påskgodis i form av choklad går det oftast bra, om det är rätt sort :)
MaryCaroline

#2 - - Mizca:

Finns det skillnad på påskgodis och vanligt godis? Det är väl samma lösviktsgodis vilken årstid man kommer in i? :)
Vilket fall som helst äter jag inte mer godis för att det är påsk, men när jag var liten fick jag alltid ett påskägg med lösviktsgodis och det var riktigt mumsigt :D

Svar: Nja, det finns ju extra godis vid påsk som inte säljs året runt, som alltså bara säljs vid påsk :) Finns lite olika. På Ica och Coop ställer de till och med upp extra montrar i kartong, både med vanligt godis och påskgodis :) Exempel på påskgodis är ju äggformad choklad med foliepapper på, dragéägg av olika slag och lite annat :) Jag fick alltid flera påskägg när jag var liten, fick godis så det räckte länge, haha. Numer blir det sällan godis, är väl mest vid jul då man vräker i sig choklad, haha :D
MaryCaroline

#3 - - Riikka:

Nope, jag äter är inte så förtjust i godis. Det enda godiset jag vill ha till påsk det är en påse av cloettas drageägg. I mitt "påskägg" blir det mest fysiska saker (en bok, tidning, trisslott) eller en påse chips :P

Svar: En trisslott med miljonvinst vore ju inte fel i påskägget :)
MaryCaroline

#4 - - Mizca:

Svar: Jaha, du menar så .. jo det är klart, men för mig räknas det ändå som vanligt lösgodis :D