Långfredag

Fredag, långfredag. Röd dag. Började morgonen med att bada Angela. Är så kul när hon badar, hon älskar det :) Så länge man inte häller vatten på huvudet, det är lite mindre populärt, haha. Men hon sitter där och kryper runt och ställer sig upp och leker med alla badleksaker och bara myser. Hon badar gärna läääänge och blir oftast tjurig när man tar upp henne. Men det går bättre nu, för jag släpper ut vattnet innan jag tar upp henne och hon har börjat förstå att det är slutbadat då. Idag städade hon till och med undan badleksakerna själv, haha.
 
Sen har vi bara lekt och myst. Kastat lite boll, det är det nya roliga här hemma tydligen. Och Angela har blivit så rolig (eller ja, det var hon ju innan också, men ändå). Hon vill ibland att man ska följa med till ett annat rum. Då tar hon ens hand och drar i en och håller en i handen när man går och så visar hon vart man ska. Ibland säger hon "ka" också, som i det ögonblicket betyder "kom". Så söt :) 
 
tråkigt väder idag :O Det skulle väl vara fint väder hela helgen? Sol och hyfsad värme! Ack så fel. Hade ju tänkt att vi kunde vara ute på balkongen. Både jag och Angela älskar ju balkonghäng! Men det får vi ta en annan dag om det blir bättre. Idag ska vi försöka komma ut på stan i alla fall. Kan nog vara skönt för både mig och Angela att röra lite på oss och se någonting annat, även om det bara blir en kort stund och även om det bara är Ica i lilla Flen...
 
Fy så dåligt jag har sovit inatt förresten! Småvaknade flera gånger och imorse vaknade jag vid femtiden och kände att jag hade svårt att sova och att jag var så täppt i näsan. Men det var helt tjockt så det gick inte att snyta sig. Men på något sätt somnade jag ändå, men sen vaknade jag klockan 6 igen. Och h-e-l-v-e-t-e! Det gick inte att ligga på något skönt sätt. Och så tyckte jag att det var asvarmt i sängen så egentligen hade jag velat kasta av mig täcket. Men det värsta var att jag hade så svårt att andas! Efter en liten stund började jag hosta, flera gånger. Till sist kände jag att det var ohållbart. Jag var tvungen att gå ut ur sovrummet för att Angela inte skulle vakna. Jag gick in på Angelas rum och stängde dörren och hostade som f-a-n! Det var så att jag nästan kröp ner på golvet dubbelvikt, men i krypställning, och nästan så man kunde kräkas! :/ Men då kände jag hur mycket som lossnade i halsen, helt sjukt. Men nästäppan var kvar, så in i badrummet och snyta mig. Hur mycket snor som helst! Med allt slem i halsen och allt det där snoret i näsan var det inte konstigt att jag kände mig som jag gjorde och att det var svårt att sova och svårt att andas. Så där brukar det aldrig vara för mig. Men det var en sådan lättnad att ha hostat och snutit sig ordentligt så man fick bort allt slem i halsen och allt snor i näsan. Fattar inte hur det kan bli en sådan ansamling :( Men oj, vad jag kunde andas bra efter det. Och sova en stund till! :)
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Haha åh så gulligt det hon gör när hon tar i din hand och vill att du ska följa med. Och det är sant, dom blir roligare när dom blir lite större :D
Fy vad jobbigt med täppt näsa och hostanfall. Hosta kan man ju göra i veckor. Om det är rethosta så brukar noskapin vara bra. Nästäppan e de la nässpray som gäller ^^ krya på dig! :)

Svar: Haha, ja nu kan det vara riktigt roligt faktiskt :) Hon gör det flera gånger om dagen också :)

Ja, det är skitjobbigt. Skulle hellre ha en magsjuka! Tack :)
MaryCaroline