Lördag

Lördag kväll. Här sitter jag, men med rostade mackor och en kopp Oboy för omväxlings skull, hehe. Angela sover för kvällen. Ska fortsätta titta på Roswell sen. Känns som att man aldrig bli färdig med den serien, trots att det bara finns tre säsonger. Blir så långdraget när man bara ser ungefär 2 avsnitt varje kväll, ibland bara ett eller ibland inget alls. Nu känner jag att jag vill se färdigt på Roswell och att det räcker. Men vill inte avsluta nu när det bara är 10 avsnitt kvar, jag vill ju se hela såklart. Men är sugen på att se någonting annat nu, till exempel senaste volymen av Skilda världar :)
 
Sjukstugan fortsätter. Jag fick lite feber ikväll ändå och snoret bara rinner ur ena näsborren (för den som är intresserad av en sådan detalj, haha). Angela fick ju svullnad under ena ögat igår kväll och imorse var det kvar, samt under andra ögat också. En stund efter att hon vaknat imorse blev hon gul och kletig i ögonen. Fy! Ögoninflammation var min tanke. Tvättade rent med vatten på en liten handduk, sen var det borta. Hon har inte haft mer idag. Däremot har hon varit svullen och röd kring ögonen hela dagen, stackaren. Men det har inte verkat besvära henne. Angela är ju sjuk, men hon har ändå ett ganska bra allmäntillstånd. Hon är ganska pigg och vill leka och hon dricker och äter ganska bra. Ingen feber har hon fått heller. Får se hur hon är imorgon, om det finns något klet i ögonen på henne då hon sovit hela natten eller om det håller sig borta. Däremot lär snorigheten och hostan hålla i sig några dagar till. Stackaren! Men är i alla fall glad över att hon inte är överdrivet besvärad och att hon äter och dricker och sover ganska bra :)
2 kommentarer publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Stackarna :( det låter iallafall som öroninflammation tycker jag. Min kompis son hade det förra veckan och det var samma symptom.

Svar: Jaa :( öGoninflammation menar du ;) Men fy att det ska finnas sådant. Läste lite om det och det kan ju bli så illa att man inte ser ett dyft, usch. Angela hade nog tur i oturen ändå att det inte blev så mycket var i hennes ögon. Man får se till att tvätta rent emellanåt och även att hålla barnets händer rena. Men det beror ju förstås lite på om ögoninflammationen beror på bakterier eller virus... Men jag tror det berodde på bakterier med tanke på att hon kliar sig i hela ansiktet, både näsan och händerna. Trevligt att klia en snorig näsa och sedan gnugga ögonen :/
MaryCaroline

#2 - - Sofia:

Ja jag menade det. Min mobil "rättar" mig gärna då och då :)

Svar: Haha, hatar automatisk stavningskontroll :D
MaryCaroline