Måndag

Måndag idag. Här sitter jag med en kopp te som innehåller sjukt mycket honung, eftersom jag har sjukt ont i halsen! Har haft ont i halsen sedan i torsdags kväll och är dessutom tjock och skrålig i halsen, ska det aldrig ge sig?! Dessutom har jag varit väldigt trött och hängig idag, och ögonen är rinniga emellanåt, fy! Och imorse var jag helt kletig i ena ögat när jag vaknade. Inte alls trevligt :( Angela däremot verkar ju må rätt bra fortfarande, trots rinnig näsa och trots klet i ögonen emellanåt och trots hennes hosta. Hon är pigg och leker och far runt och verkar fortfarande slippa febern. Jag tar det mest lugnt om dagarna. Vi tittar på Barnkanalen och vi sitter och leker vid barnspisen med mera. Lugna lekar för min del i alla fall. Emellanåt kan jag till och med lägga mig på soffan och bara vara. Angela leker så snällt ändå och ibland klättrar hon upp i soffan och sätter sig bredvid en liten stund. Men ibland kommer hon och tar min hand och vill att jag ska följa med till hennes rum och leka och det är bara att göra som lilla drottningen säger ;) Ingen fara, det går så bra så, bara det är lugna lekar som gäller, hihi. Får se hur länge den här skiten håller i sig, är så trött på sjukdomar nu... 
 
Annars händer inte så mycket. Bra det eftersom man är sjuk... På onsdag däremot ska vi till BVC. Då är det 1,5-årskontroll med läkarundersökning, vägning och mätning samt vaccination. Tänker inte avboka den för att vi är sjuka, har sett framemot denna kontroll länge nu :) Och det är ju två dagar kvar, då borde vi vara lite bättre också :)
 
I helgen som kommer är det påsk också. Jaha? Vad ska man hitta på då? Inte en aning faktiskt. Vi är ju som sagt sjuka, men då borde vi vara friska i alla fall. Men antar att ingenting speciellt händer. Påsken är inte superviktig heller som det känns, inte som när man var liten och det är inte viktigt som julen heller, hihi. Vi ska i alla fall köpa påskägg till Angela och lägga i lite smått och gott som vi vet att hon gillar och som vi tror att hon kan gilla :) Får se också om man ska köpa hem lite god mat eller hur man ska göra, någonting kan man nog hitta på :)
 
Jaja, slutpratat :)
En kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Jag tycker inte heller att påsken är viktig. Vi ska inte påskpynta här i år men gå på påskmiddag med släkten ska vi göra :)

Svar: Kan inte ens minnas när jag påskpyntade sist :) Blir kanske en annan sak om några år när Angela är lite större, då kan jag tänka mig att påskpynta lite och servera lite påskmat kanske. Men sällskapet är såklart viktigare :) Mysigt med påskmiddag med släkten :)
MaryCaroline