Sjukstuga

Man kan nog säga att det är lite sjukstuga igen här hemma. Angela har snorat mer och mer och hon hostar emellanåt. Dessutom är hon svullen under ena ögat, hoppas det inte blir värre. Dock har hon fortfarande ingen feber, vilket är väldigt skönt. Får se hur hon är imorgon när vi vaknar. Ikväll kunde man verkligen se på hennes ansikte hur trött hon egentligen var. Men envis som hon är har hon fortfarande energi och vill fortsätta leka och busa. Men det var inga problem alls att lägga henne, hon somnade väldigt snabbt. Hoppas hon kan sova bra under natten utan att vakna. 
 
Jag har fortfarande ont i halsen och jag har nyst emellanåt. Det har inte utvecklats mer åt något håll. Känner mig fortfarande likadan som imorse och som på eftermiddagen. Kanske inte blir värre än så här, hoppas på det bästa. Imorgon på förmiddagen ska vi nog gå till Apoteket och köpa på oss lite grann, både till Angela och mig. Beroende på hur det ser ut med oss imorgon förstås. Men antar att det är lika bra. Lite mer nässpray åt Angela och kanske någonting för att mildra hennes hosta och så någonting för min hals. 
 
Jag är i alla fall glad över att vi fortfarande har energi och att det allmänt verkar vara som vanligt. Vi mår alltså relativt bra, det är bara lite snorigt och hostigt och lite ont i halsen. Bra allmäntillstånd är skönt och positivt :) 
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter