Fredag

Fredag idag. Angela sover middag och jag väntar på att hon ska vakna. Jag har uträttat lite ärenden på nätet, betalat fler räkningar med andra ord, hehe. Tråkig sysselsättning, men det är ju som sagt sådant som måste göras. Har även städat och plockat och donat. Måste få mer ordning här hemma. Visst, det är inte rörigt eller så, men det går alltid att förbättra tycker jag. Tråkigt bara att man inte bara kan koppla av när man är ledig, haha. 
 
Väntar som sagt på att Angela ska vakna. Sen får vi se om vi kan gå till mina föräldrar, om de är hemma. Ska ringa sen och höra efter :) 
 
Jag är väldigt sugen på nya möbler igen! För ett par år sedan köpte vi ny soffa, en sådan där stor U-soffa och strax efter Angelas födelse köpte vi även en ny säng, en kontinentalsäng. Nu vill jag gärna köpa en matsalsgrupp till vardagsrummet. Skulle gärna skippa köksbord och stolar i köket faktiskt och bara sitta vid matsalsgruppen i så fall. Och ha någonting annat i köket, kanske ett barbord eller liknande. Man vistas ju typ aldrig i köket ändå. Jaja, vi får se. Är även sugen på att köpa ett vitrinskåp till köket och fylla med fina glas och fint porslin och så en skänk till vardagsrummet ihop med matsalsgruppen. Men är osäker på vilken stil och färg jag vill ha allt i. Men det ska vara av rätt enkelt stuk. Om det ska vara vitt eller svart är jag fundersam över. Blir något utav det i alla fall, om det nu blir något köp. Vitt är väl enklast antar jag och det finns ju massor av fint att välja på :) Man kan ju i alla fall titta och drömma. Det dröjer väl ett par månader till ett köp ändå antar jag, hehe.
 
Jaja, fredag är det i alla fall och det är min sista lediga dag innan helgen. Sen jobbar jag både lördag och söndag och det blir väl mycket att göra på jobbet antar jag. Så idag ska jag umgås och njuta och äta gott :)
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter