Chokers tillbaka

Dessa chokers/tatueringshalsband i plast från 90-talet är tillbaka. Minns hur man som 13-åring köpte dem på Glitter eller fick dem med tidningen Frida. Fanns även som armband och ringar. Idag är det dock ingenting jag skulle ta på mig... Vad tycker ni om chokers/tatueringshalsband? Något för er? :)
 
 
3 kommentarer publicerat i Mode/skönhet/hälsa, Nostalgi & minnen, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - sofia:

Jaa herreguud! Jag hade ett sånt här som jag fick i en sån där tuggummiautomat för en femkrona. Jag hade på mig den i fem år utan att ta av mig det en enda gång för jag var fast besluten att ha på mig det tills jag blev 94 år och kunde vara med i Guinness rekordbok. Tillslut en dag fick min kompis nog och bet av mig halsbandet och jag är så otroligt tacksam över det! Det såg ju för jävligt ut och halsen ser mycket kortare ut när man har ett sånt på sig hahaha! Vad man får för sig konstiga saker som liten :D

Svar: Hahaha :D Kul läsning av din kommentar, jag dör :D Ja, det ser förjävligt ut, inte ett dugg snyggt. Det värsta är ju att vuxna tjejer har dem på sig nu, haha. Tajta halsband kan vara snyggt, men dessa trådiga av plast, näää :D
MaryCaroline

#2 - - sofia:

Men va?! Är det sant att folk har det nu? Haha dör! :p

Svar: Haha, ja. Dessa halsband har ju kommit tillbaka. Säljs på bland annat Gina Tricot. Fick syn på det på Kissies blogg då hon hade tatueringshalsband på sig, till och med två på en och samma gång :D Det gick upp för mig när jag tittade runt lite att vuxna människor köper dem och faktiskt använder dem :D
MaryCaroline

#3 - - Mikaela :

Men jo visst minns man dom. Ha ha . Jag hade ett sånt
Halsband på mig på skolfotograferingen i åttan.
Gud så fult , jag skulle aldrig kunna sätta på mig ett sånt idag.

Svar: Haha, en typisk trend från ens tonårstid man verkligen inte trodde skulle komma tillbaka. Så hemskt :D
MaryCaroline