Julbordet

Igår kväll var jag på julbord med jobbet. Vi var på Plevnagården i Malmköping. Så fint och stämningsfullt de hade pyntat, både utvändigt och invändigt. Riktigt mysigt. 
 
Kvällen började i salongen i källaren där det bjöds på glögg och pepparkakor. Årets första glögg för mig. Så gott! Sedan gick vi upp för att inta våra platser vid bordet och för att påbörja julbordet. Så mycket mat! Och så gott det var. Fanns många olika sorter av allt, men jag är rätt feg och vågar rätt sällan testa någonting nytt. Jag höll mig till det jag vet att jag gillar, exempelvis köttbullar, prinskorv, räkor, varmrökt lax och kalkon. Och nej, ingen skinka och ingen Jansons frestelse. Jag är väl kanske lite udda, men jag äter faktiskt inte det, haha. Underligt nog tog jag om, jag åt alltså två tallrikar. Men vad mätt man blev. Och som om inte det vore nog var man ju bara tvungen att plocka på sig godsaker i godisrummet också. Där fanns både desserter av olika slag och en massa julgodis. Julgodiset uteblev tyvärr för min del. Jag ville låta allt sjunka undan, men jag orkade inte en enda bit efter desserten, haha. Synd, men men. 
 
Min kväll igår var riktigt lyckad. Trevligt sällskap, god mat, god dessert, trevlig personal och en helmysig miljö för julbord. Så kul att träffa alla arbetskamrater utanför arbetstid i en helt annan miljö och situation. Helnöjd! :)
 
 
Plevnagården!
 
 
Första tallriken med julmat (jag vet, jag glömde potatisen, haha).
 
 
Andra tallriken med julmat.
 
 
Dessert! Äppelpaj med vaniljsås, chokladpudding med grädde
och någon sorts kanelkaka med nötter och socker ovanpå. 
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Gott! Jag är helt tvärtom och provar gärna nytt hela tiden :)

Svar: Kul :) Tänk om man vågade så, haha. Är rädd för att jag ska ogilla antingen smak eller konsistens eller både och och få värsta kväljningarna, haha :D
MaryCaroline