Nu är det klippt!

Nu är det klippt! Håret alltså... Idag blev det av att kapa håret till en kort frisyr och det var som vanligt sambon som klippte :) Dels var jag sugen på att prova och dels var mitt hår ganska slitet, så det behövdes. Fanns liksom ingenting att rädda om man inte klippte (nej, man kan inte rädda hår med balsam och inpackningar, det är myt). Vi passade på nu när man har tid. Fick som vanligt inte till några bra bilder, men ni ser på ett ungefär i alla fall. Det är kort, men inte superkort då det fortfarande finns lite längd kvar på vissa ställen. Det är en frisyr där man måste använda vax i håret, eller både vax och spray. Och man kan variera håret en hel del. Antingen som på bilderna nedan med håret både uppåt och bakåt och spretigt. Eller bara bakåt eller hur man nu vill ha det. Meningen är i alla fall att det ska vara volym i håret och att det inte ska ligga perfekt, som det är med sådana här frisyrer, får se om jag klarar av att styla, haha. Kommer nog krävas en hel del övning med vaxet, har aldrig haft så här kort förut. Men men, jag tycker det är superskönt att ha kort hår och jag trivs bra med detta. Är nöjd :)
 
 
  
 
 
 
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Jäklar var snyggt!! :o

Svar: Tack så mycket :) Jag är väldigt nöjd :) Kommer fler bilder snart ;)
MaryCaroline

#2 - - Mirjam:

Den frippan passade dig som handen i handsken. Supersnyggt finis!

Svar: Tack söta Mirjam :)
MaryCaroline