Dagens middag

Kokade en del ris igår så det var rätt mycket kvar till idag. Men vi hade ingenting till nu. Hade kalkonbacon (som vi aldrig ätit förut) och nötkorv i kylskåpet som jag rörde ihop en gryta utav, tillsammans med champinjoner, röd paprika och mjölk. Blev rätt gott faktiskt, men hade nog förväntat mig lite mer mustig och "grytig" smak än det nu var. Men men... Det duger ändå :) Och så lite grönsaker till förstås :)
 
 
 
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Ser gott ut! Jag tycker det är svårt att få till en gryta med en "grytig" smak. Lyckas aldrig ^^

Svar: Ja, men det är ju det :) Jag gissar att man egentligen behöver använda sig av ganska fet grädde och rätt mängd kryddor, frågan är bara vilka som är "rätt" :) Det blir ju inte tillräckligt med fet smak om man använder sig av mjölk eller matlagningsgrädde egentligen. Mellangrädde minst måste man ha, men någonting fattas även om jag använder det plus kryddor, så det måste vara någon krydda jag inte provat :)
MaryCaroline