Tisdag

Tisdag idag. Värmen fortsätter och vi flyter bort och hjärnan smälter. Eller ja, ungefär så känns det emellanåt i alla fall... 
 
Idag har det varit så där om man frågar mig. Vaknade på fel sida imorse, vilket har hållit i sig i princip hela dagen. Förkylningen är väl helt okej, även om jag är aningen täppt i näsan. Däremot är hostan inget skoj. Jag hostar rätt mycket och det kliar i halsen. Inte så kul när man är på jobbet. Man får se till att dricka massor för att hålla hostan i schack. Hoppas på en bättre dag för mig imorgon istället...
 
Annars händer väl inte så mycket, som vanligt. Jag jobbar ju rätt mycket som ni kanske vet och det ger inte utrymme för så mycket annat. Tiden som blir över ägnar jag åt Angela och diverse småsysslor. Därefter kan jag göra annat, exempelvis sitta vid datorn, läsa en bok eller lösa korsord eller någonting annat. Ha lite egentid helt enkelt, innan det är dags att sova... 
 
På tal om att sova har jag börjat skärpa mig med läggtiden på kvällen. Igår kom jag i säng redan klockan 23! Det är tidigt för att vara jag ;) Får se om det håller i sig. Kanske kan komma i säng ännu tidigare också om jag anstränger mig ;)
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Jag kan också vara i säng kl 23, men ligger ändå bara vaken och vänder och vrider på nig till kl 02. Det lär ta ett bra tag innan man får bukt på sömnen ;)

#2 - - sofia:

Jag kan också vara i säng kl 23, men ligger ändå bara vaken och vänder och vrider på nig till kl 02. Det lär ta ett bra tag innan man får bukt på sömnen ;)

Svar: Usch, det är ju sådant där som är så jobbigt. Att man inte somnar fast man går och lägger sig. Går jag och lägger mig typ 21-22 somnar jag inte. Däremot kan jag somna hur lätt som helst på soffan :D
MaryCaroline