Torsdag kväll

Torsdag kväll. Har precis tagit en kvällsfika och sitter här. Ska strax hitta på någonting annat, men vet inte vad ännu. Får se om jag ska titta på någonting eller läsa eller så. Imorgon är jag ledig, och på lördag, så det är ingen brådska att gå och lägga sig direkt, hehe. 
 
Jag blev ju rätt så förkyld och hostar ganska mycket. Usch! Jobbigt. Det sitter ju i så länge också. På jobbet har jag i alla fall sluppit att stå i kassan igår och idag, med undantag under kanske 30-50 minuter per dag. Skönt. Man ska ju inte stå i kassan när man är så här. Så jag har fått göra annat. Packa upp och prismärka och organisera och sådana saker. Är man tillräckligt pigg sjukanmäler man sig inte om man kan utföra andra arbetsuppgifter. Och jag har ju inte varit däckad precis, även om mina förkylningar alltid blir så här. Jaja. Hoppas det är bättre på söndag då jag är tillbaka på jobbet igen...
 
Imorse blev det lite mer shopping på jobbet. Tyvärr glömde jag fotografera mina inköp, får se imorgon om jag kommer ihåg det. Köpte i alla fall lite till Angela. Lite tunnare byxor och linnen och T-shirts. Behövligt! Det går åt i värmen och på dagis. Till mig själv köpte jag ett par linnen och så en ursnygg tunn topp, lite transparent, i leopardmönster och med dragkedja bak i ryggen/nacken! Supernöjd! Till hemmet köpte jag en vit tjock tavelram man ställer på en hylla, där jag har satt i ett fotografi på Angela. Ska nog köpa en till på söndag om det finns kvar. Det är farligt att arbeta i butik! Så mycket man ser som man vill köpa, både till sitt barn och till sig själv och till hemmet, haha. Som om detta inte var nog fick jag sedan syn på någonting bland det nya som kom ut i butiken idag. En klänning jag blev kär i som jag ska köpa på söndag. Jag har lagt undan den med mitt namn på efter att ha provat den och hoppas den får ligga kvar till söndag. Jag måste ju ha någonting jag kan ha på min systers bröllop om några veckor. Och den var väldigt passande och bara så fin! Det är en klänning man kan använda vid många tillfällen sedan också. Jaja, hoppas bara den ligger kvar på söndag, annars får jag hoppas ändå att den finns kvar i butiken, hehe.
 
Annars händer inte mycket, as usual. Imorgon är det tvättstugan igen, på eftermiddagen. Så fredagen kommer försvinna totalt. Blir bara hemma imorgon. Kan nog passa på att sitta ute i solen en stund också, även om jag vet att det är helvetes varmt. På lördag blir det ett besök hos mina föräldrar. Och här hemma har vi tydligen pratat om att grilla på lördag, men det återstår att se. Själv tycker jag nästan att det är för varmt för att grilla. Annars blir det pizza som vanligt. Jaja, får se.
 
Slutsvamlat :P :)
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter