Torsdag och ledig

Torsdag idag och nu har jag och Angela två lediga dagar :) Idag är det tvättstuga, men rätt lite tvätt, skönt. Ska försöka tvätta undan varje gång jag är ledig för att undvika stora mängder tvätt. Tråkigt, men skönt.
 
Jag har inte orkat blogga mycket på sista tiden. Orken och lusten har inte funnits. Det är mycket på jobbet och sen när man kommer hem är det barn och hem och dusch och mat och allt. Så man orkar knappt sätta på datorn. Har istället legat på soffan och läst, men igår hann jag bara läsa två sidor innan jag somnade, haha. Så ja, jag är rätt trött på kvällarna. Men men. Skönt med datorfria dagar faktiskt så man kan göra lite annat. Men nu är jag här :P :)
 
Imorgon får vi se vad vi hittar på, om mina föräldrar är hemma går vi dit :) Idag blir det nog inte mycket mer än tvätten och maten och städning och sådant. Jag tycker det är så mycket hemma att göra, som jag har sett att det behöver fixas. Sådana där saker jag stör mig på så fort man öppnar en garderobsdörr eller en skåplucka eller så fort man ser en rörig hylla. Jaja, detaljer andra kanske inte ser. Men det räcker att jag själv ser. Haha. Så det tar jag tag i idag. Har börjat i köket och sen tar jag sovrummet. 
 
Betalar räkningar också, kul kul. Eller inte, men det är sådant som måste göras. Kul nu när man fått lön också att man har en del kvar på kontot efter att allt är betalt ;) TIll skillnad mot tidigare när man hade föräldrapenning och sedan a-kassa, det var totalt jävla värdelöst om man frågar mig. Där räckte pengarna inte långt, om ens alls om jag ska vara helt ärlig. Så härligt med en massa klirr i kassan nu! :) Kul att man kan återuppta sparandet och även köpa sådant man tycker att man behöver eller vill ha och unna sig lite emellanåt. Nu är det slut på allt tråk för att man inte haft råd! Därmed inte sagt att man slösar bort allt på skit, haha.
 
Jaha, nehe. Nu är det dags att fortsätta bestyren :)
 
 
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Annika:

Nu kan ni boka en härlig utlandsresa, bada i pool och äta all inklusive samt mysa bara familjen i höst när mörkret slår till! Kolla fritidsresor, mina totoppfavoriter. Kram Annika

Svar: Utlandsresa? Vem tusan har tid med sådant? :P :D
MaryCaroline

#2 - - Annika Wahlberg:

Hahhha , ja herregud , vem har tid , vi skall försöka att komma iväg i oktober iallafall..