Söndag

Söndag. Idag har det varit sista lediga dagen innan jag börjar på mitt nya jobb. Första gången imorgon som jag ska jobba igen på över 1,5 år. Känns lite märkligt, men väldigt roligt. 
 
Imorse slog det mig även att det var sista morgonen på flera dagar som jag får umgås med Angela. Visst, vi har ju säkert helgmorgnar tillsammans rätt ofta. Men vet ju inte ännu om jag ska jobba helger också eller hur det blir eftersom schemat inte är färdigt. Men det blev lite sentimentalt för mig då jag är så van att vara med Angela, även på morgnarna. Nu blir det ju inte så då hennes pappa tar det när jag åker iväg för att jobba. Det känns lite konstigt och ledsamt, men jag antar att man vänjer sig rätt snabbt. Sen får man ta till vara på de stunder man har.
 
Idag har vi bara varit hemma och lekt och myst. Och städat. Och lagat mat. Stekt ägg, gräddat pannkakor och lagat bulgur med köttfärs och paprika. Skönt att ha någonting i kylen på det här sättet, speciellt nu när vi båda kommer jobba hela dagarna.
 
I fortsättningen blir det tidiga morgnar för min del. Klockan 06 måste jag gå upp då jag börjar klockan 08 och bussen går klockan 07:19. Gäsp! Haha. Men det är väl också en sådan där sak man vänjer sig vid. Liksom att jag måste lägga mig tidigare nu för att orka gå upp på morgonen. Senast klockan 22:30 har jag satt som en regel att jag ska gå och lägga mig. Annars vet jag att jag inte kommer orka. Jag får  absolut inte fastna i någon serie eller i någon bok eller vid datorn!
 
Japp, det var en liten uppdatering från idag. Blir kanske lite fattigt på bloggfronten på vardagarna nu när jag börjar jobba. Men försöker blgoga och uppdatera er på kvällarna och kanske försöka få ihop tidsinställda inlägg emellanåt :)
En kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Så kul! Jag har fortfarande inte vant mig att somna tidigt på kvällarna ^^

Svar: Haha, förstår det :) Jag la mig ändå inte förrän 23:30 igår, usch! :/ Ikväll ska jag försöka bättra mig, haha.
MaryCaroline