Succé!

Ja, herregud vilken succé det blev i butiken!!! Vi har ju haft massor av kunder under hela öppningsveckan. Men igår när det var lördag och idag när det var söndag och dessutom lönehelg och dåligt väder har det varit enormt mycket kunder i butiken! Det har varit över alla förväntningar. Jag överdriver inte nu när jag skriver det här. Parkeringen har varit full väldigt länge. Det har varit kaos i trafiken genom hela orten. Vi har haft kunder från hela Sörmland och från södra Stockholm och säkert från någon mer plats jag inte vet om. Även andra rörelser i Sparreholm har påverkats av butiken och vår kundtillströmning, exempelvis kiosken som fick en chock och var tvungen att stänga igen på grund av att all mat i kiosken tog slut (av vad vi har hört alltså). Kassakön i butiken sträckte sig genom hela butiken under båda dagarna och under många timmar! Kunderna stod i kö i ungefär en timme och fyrtio minuter och vi som stod i kassan kunde inte ens se slutet på kön! Alla kundkorgar har tagit slut ett flertal gånger. Typ allt i vår nyöppnade cafeteria går åt på en halvtimme. Många handlar så pass mycket att deras totalsumma sträcker sig uppemot 4000 kronor, och då får alla väldigt mycket för pengarna. De populäraste varorna av vad jag har märkt är barnkläder, handdukar, ljus, strumpor, underkläder och mjukisbyxor. 
 
Även om det finns en del gnällande kunder, till exempel gällande vårt kassasystem (som för övrigt kommer förändras redan till hösten) måste jag säga att det här är en enorm succé! Visst, det är öppningsvecka och man hade förväntat sig massor av kunder. Men inte så här pass mycket som det nu har varit. Tror ingen av oss i butiken förstår riktigt att det blev så här. Vi är supernöjda, men vi är även väldigt trötta och hoppas att många har överseende när det är en nyöppning och att många av oss jobbat häcken av oss. Vissa förändringar kommer att ske inom en snar framtid. Man testar saker först och sedan förändrar utifrån det man ser fungerar eller inte fungerar och utifrån kundernas önskemål och tyckanden. Men man får hoppas att de flesta har överseende med allt, att det är nyöppnat och att man testar saker och att vi inte hade förväntat oss ett så här pass högtryck i butiken som det ju varit. 
 
Nåväl. Jag har jobbat fredag, lördag och söndag och jag har faktiskt jobbat häcken av mig. I fredags var jag hemma till klockan 20 tror jag det var. Igår var jag inte hemma förrän till klockan 22! (Galet, jag vet!). Men idag var jag hemma skapligt, före klockan 19. Både i fredags och igår försov jag mig! (Jag som aldrig brukar försova mig och jag som faktiskt hatar att försova mig!) I fredags hann jag dock med bussen på morgonen, men inte igår. Jag vaknade klockan 07 och det var 20 minuter kvar till bussen skulle gå. Jag ringde chefen naturligtvis och det var inga problem att komma till klockan 10. Men i och med det hann jag inte med mitt kommunikatörsarbete. Och det har jag inte hunnit med överhuvudtaget de här dagarna på grund av att vi försöker hålla ordning och reda i butiken och på grund av arbetet i kassan hela dagarna. Det går naturligtvis först och främst liksom. Så småningom hoppas jag verkligen att jag kommer hinna med mitt kommunikatörsarbete och ja, det vet jag ju egentligen att jag snart kommer göra. Jag vill ju hålla på med det där varje dag. Men just nu fungerar det helt enkelt inte. Får se under veckan när jag kan få tid till det. Hoppas! :) Jag jobbar i vilket fall väldigt mycket för tillfället och hoppas att jag snart kan gå ner till de timmar jag faktiskt ska arbeta, alternativt att jag kan utöka till en heltidstjänst på en gång, vilket också fungerar. Vi får se! :)
 
Annars händer inte så mycket. Man har inte så mycket tid över. Lite tid på morgonen ibland med Angela om hon är vaken och så på kvällen naturligtvis när jag kommer hem. Äta, duscha, varva ner och sova. Och så jobba igen. Haha. Men det blir annorlunda snart när våra scheman kommer igång och man kommer ha två lediga dagar i veckan. Blir skönt faktiskt. Då kan man planera in saker och ting, när man ska göra annat. När man ska träffa familjen och vänner och kanske någonting annat. Eller bara vara hemma och vila och återhämta sig. Är ju skönt att vara hemma också. Jag är rätt hemkär egentligen, även om jag uppskattar att vara hemifrån också. Men man har som sagt inte så mycket tid över för annat just nu, så det finns ingenting att berätta egentligen, haha.
 
Jaja, nu blev det ett långt inlägg, så jag avrundar här. Nu vet ni i alla fall läget i och med denna rapport, haha. God natt säger jag nu, det blir snart sovtajm. 
4 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - sofia:

Vad kul! :D men vad har ni för kassasystem som folk klagade över?

Svar: Folk fattar inte hur man ska stå i kö och så tycker de att vi har för få kassor och att det tar för lång tid. Men vad fan förväntar man sig av ett ställe som är helt nyöppnat?!
MaryCaroline

#2 - - Johanna:

Nya gekås kanske =)

Svar: Förhoppningsvis blir det något åt det hållet med utvecklingen :D
MaryCaroline

#3 - - Sofia:

Haha ja folk verkar ha svårt att fatta det här med kösystem i Sverige nu för tiden.. Men men, det får dom la bara acceptera, annars kan man handla nån annanstans :p

Svar: Ja, eller hur! Förstår verkligen inte vad folk väntar sig av ett nyöppnat ställe dit det kommer massor av folk första veckan heller.
MaryCaroline

#4 - - Sofia:

Haha ja folk verkar ha svårt att fatta det här med kösystem i Sverige nu för tiden.. Men men, det får dom la bara acceptera, annars kan man handla nån annanstans :p