Flygplanet MH370 kraschade?!

Jag har ju som sagt verkligen följt det försvunna flygplanet i nyheterna. Har varit väldigt intressant och jag har varit så spänd och nyfiken på vad som har hänt med flygplanet. Om det blivit kapat eller om det kraschat eller någonting annat. Över två veckor har gått och fortfarande finns inga konkreta bevis för vad som har hänt. Men myndigheter har gått ut med att allt hopp är ute och att de antar att flygplanet har kraschat och att alla ombord har dött. Nya datauppgifter tyder visst på att flygplanet flugit söderut och "man" har sett lastpallar och vita, grå och orangea föremål i vattnet utanför Australien. Men det finns inga bevis på att delarna är från flygplanet eller ens att det är från ett flygplan.
 
En del av de anhöriga har reagerat så starkt att de behövt läkarvård och en del hävdar att myndigheterna gömt information och en del vägrar att tro på vad myndigheterna säger, alltså att flygplanet kraschat och att alla är döda. De anhöriga vill ha bevis och se det kraschade flygplanet och de dödas kroppar och liknande.
 
Personligen vet jag inte vad jag ska tro. Det mest rimliga verkar ju faktiskt vara att flygplanet tyvärr har kraschat. Men allt är fortfarande mycket märkligt. Det finns teorier om att det börjat brinna i flygplanet och att branden slagit ut systemen. Det finns även teorier om att en brand skapat en rök- och gasutveckling i planet som gjort att alla ombord dött långt innan flygplanet kraschat. Det finns dessutom teorier om att piloterna själva kapat flygplanet och genomfört en självmordskrasch. Ja, ni ser själva. Teorierna är många. Det finns många teorier både från människor runt om i världen och från myndigheterna i de berörda områdena. Vet som sagt inte vad jag ska tro. Om det är så att flygplanet faktiskt har kraschat och att de sedda föremålen kommer från flygplanet, eller om föremålen är någonting helt annat och att flygplanet faktiskt finns någonstans med alla passagerare vid liv. Tyvärr befarar jag det värsta, alltså att flygplanet faktiskt har kraschat av någon orsak...
 
 
5 kommentarer publicerat i Dagens headlines!, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - Sofia:

Asso min mobil visar inte alltid när du lagt upp något så därför har jag inte vart inne och kommenterat ^^ nu helt plötsligt fick jag att du lagt upp 10 inlägg. Konstigt.. men men, vad skönt att ni är på bättringsvägen och att Angela får i sig tillräckligt! Måste vart asjobbigt att vara orolig för en sån sak. Och kag ser fram emot att få se hur du blev i håret! Jag själv måste försöka ta tag i att gå till frisören snart, du har det lyx du som har en sambo som fixar ditt hår :)

Svar: Jaha, ok. Det verkar vara något skumt, för det är likadant med en del datorer verkar det som. En del är inne och ser inte mina nya inlägg förrän flera timmar senare. Själv ser jag dem alltid direkt på min dator, skumt. Ja, det var asjobbigt, inte ett dugg roligt. Så tråkigt och oroligt när ens barn blir sjukt :( Hihi, ja det är lyx att ha en sambo som är frisör :)
MaryCaroline

#2 - - Mizca:

Jag tror att det kraschat och att ingen överlevt.
Väldigt underligt att ingen av dessa 239 passagerarna har hört av sig innan kraschen via mobiler.
Så på ett sätt känns det som att planet blev kapat och att de som kapade tog allas mobiler eller nåt sånt. För det borde ju faktiskt vara som så att NÅN har hunnit skicka iväg ett sms om vad som hänt? Jo, en krasch, då hinner man inte reagera men nån måste ju märkt att de var på väg neråt och hunnit skicka nåt slags meddelande, kan jag tycka!

Verkar så skumt allt.

Och gällande delarna de sett på radar i vattnet, varför inte åka och kolla vad det egentligen är för delar?

Svar: Jo, men de säger ju också att det inte fanns någon täckning där de befunnit sig. Men någonstans borde det ha fungerat kan man ju tycka, i alla fall i början. De söker fortfarande efter delarna eftersom de drivs med strömmarna och strömmarna ändrar riktning hela tiden. Skumt hur allt verkar i alla fall. Men troligtvis är planet och passagerarna förlorade :(
MaryCaroline

#3 - - Mizca:

Svar: Jo iofs! Men som du säger, nånstans innan allt började borde man få täckning, men som du säger - troligtvis är allt hopp ute... Hemskt.!

Svar: Ja precis. Man brukar väl ändå ha täckning en bit på vägen, i alla fall i början utav flygningen. Och om det stämmer att flygplanet flög på låg höjd någonstans borde ju täckning ha funnits kan man tycka. Verkar så konstigt. För alla som flyger stänger ju inte av mobiltelefonerna heller... Ja, det är hemskt. Läser varje dag och bara väntar på rubriken som säger att det är fastställt att det är flygplansdelar och kroppar i havet :(
MaryCaroline

#4 - - Mizca:

Svar: Jag tror att många av de anhöriga fortfarande har hoppet kvar så länge de inte finns några kroppar.
Jag tycker ju det borde synas i vattnet runt omkring där de hittade delarna om det finns människor. Av över 200 döda människor borde nån hittats.

Svar: Ja, jag tror också det och det är kanske inte så konstigt. Utan att själv få se riktiga bevis på det har man nog hoppet kvar, helt mänskligt om man frågar mig. Bevis måste ju komma fram snart, det tar för lång tid. Underligt! Ja men visst! Någonting borde de ju för tusan hitta som styrker att planet faktiskt kraschat! Så många flygplan och båtar som är ute och letar! Över 200 saknade/döda människor! Och cirka 300 oidentifierade objekt i havet!
MaryCaroline

#5 - - Mizca:

Vi får vänta och se om de skriver nåt mer i tidningarna!

Svar: Absolut!
MaryCaroline