Måndag

Måndag. Kväll. Angela sover. Te. Dator. Ja, som vanligt alltså :P :D
 
 
Idag gick det jättebra på dagis :) På morgonen hade de utomhuspedagogik, vilket de har på måndagar, det vill säga att alla barn på dagis är ute från 8:30 och fram till lunch. De större barnen är på ett område medan de mindre är på ett annat. Lite uppdelat så där. Men att barnen från olika avdelningar, men i samma ålder, ändå får leka tillsammans och är utomhus. Det tog en liten stund innan jag kunde lämna Angela, eftersom ingen från vår avdelning var där. Men när de kom gick jag in och satte mig i personalrummet. Innan dess var Angela ganska försiktig och stod som fastfrusen och var lite så där att hon inte ville lämna mig. Men jag tror det gick bra ändå när jag gick. Fast efter en stund kom en i personalen och frågade efter vår barnvagn eftersom Angela bara ville upp i famnen. Och det är ju så att personalen inte kan gå runt och bära på barnen, naturligtvis. Så de tog vagnen istället. Men om hon satt länge i den eller fortsatte leka istället vet jag faktiskt inte. Men det verkade i alla fall ha gått bra. Jag väntade och väntade i personalrummet. Men vet inte riktigt om jag väntade på att någon skulle komma eller om någon inte skulle komma, haha. Satt och drack en kopp te och läste i Harry Potter-boken jag tagit med mig. Hade faktiskt en väldigt skön och trivsam stund medan jag satt där. Tiden gick och jag fick höra att det gick bra för Angela. Lunch åt hon lite grann också. Och idag fick de testa att få Angela att somna på dagis. Det fungerade bra faktiskt :) 40 minuter sov hon, sen blev jag hämtad och så gick vi hem :) Jag kallar dagen för ett stort och bra framsteg! Imorgon lämnar jag Angela på morgonen och går hem, eftersom det gick så bra idag. Det finns ingen anledning till att jag ska sitta i personalrummet i flera timmar. Är det någonting får de ringa :)
 
 
Idag har jag även fixat hårfärgen! Äntligen! :) Mitt hår hade inte den nyansen jag ville, det var för gult/orange och lite för mörkt. Jag tycker även att färgen förändrats en del sedan sist. Var inte alls nöjd sista tiden. Dessutom hade mitt hår en ful utväxt som hade gått för långt om man frågar mig. Nej, jag gillar inte utväxt, jag stör mig något enormt på utväxt i mitt eget hår. Gäller det andras hår kan jag numer däremot antingen tycka att det är snyggt eller så ser jag det inte. Men gäller det mitt eget hår stör jag mig som sagt på det och gör det ända till det är åtgärdat. Jag kan tycka att mitt hår med utväxt och fel nyans ser ovårdat och smutsigt ut, även om jag försökt styla det och även om det är relativt nytvättat. Antagligen är det bara jag som tänker på det, men men. Det kan gå mindre än ett dygn sedan senaste tvätt och så tycker jag att håret är smutsigt. När det egentligen är hårfärgen och/eller utväxten det handlar om... Konstigt egentligen, jag vet... Men men. Nu är det åtgärdat. Vi har blekt hela håret idag. Ingen slingning, utan blekning i hela håret. Utväxten fick sitt först, eftersom det var mörkast, och sedan resten av håret som redan var lite ljusare. Sedan när vi tvättade håret sköljde vi även med någonting jag inte vet namnet på. Det är någon typ av droppar man spär ut med vatten. Silver-lila droppar kan vi väl kalla det. Det ger håret ett silver-lila skimmer, som sitter kvar i ungefär två veckor. Ett litet experiment så där för att testa. Så nu är jag rätt ljushårig med lite lilaaktigt skimmer (tillfälligt) i håret, eller hur man ska förklara. Jag är nöjd, nu känns det snyggt och fräscht! :)
2 kommentarer publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter
#1 - - Sofia:

Men vad skönt att det gick så bra och att hon till och med sov där! :)
Kan du inte lägga upp en bild på håret? Det lät ballt :)

Svar: Ja, verkligen skönt :)

Ja, det kommer nog en bild idag :)
MaryCaroline

#2 - - Sofia:

Oj förlåt för att det kom fram så många kommentarer haha

Svar: Hahaha, ingen fara :) Undrade när jag kom in på bloggen vad tusan det var :) Men jag tog bort dem, utom en :)
MaryCaroline