Söndag kväll

Söndag kväll nu. Det blev dålig bloggning i helgen. Det trådlösa nätverket ville inte fungera på routern igår och idag har jag haft annat för mig. Men men, så är det ibland...
 
Angela sover för kvällen och natten. Men oj, så dåligt/oroligt hon sover mellan klockan 21 och 00! Så har det varit hela veckan. Hon gnäller och vaknar emellanåt så man får gå in och hjälpa henne till ro igen så hon kan fortsätta sova. Ibland har hon även vaknat mitt i natten, och det ibland flera gånger under samma natt. Hoppas det bara är en fas... 
 
Imorgon är det dags för dagis igen. Då är det utomhuspedagogik som de börjat med på måndagar. Det innebär att alla barn på dagiset är ute från klockan 8:30 och fram till lunch, tror jag det var. Så barnen ska komma rätt klädda för utomhuslek på en gång, så det gäller att man har koll på väder och temperatur på måndagarna när man går till dagis så det blir rätt. Är det en annan dag kan de ju anpassa klädseln innan de går ut eftersom man har olika uppsättningar kläder inne på dagiset. Så detta blir också lite nytt för oss och vi får se om jag ska vara med imorgon eftersom det fortfarande är inskolning eller om jag ska gå in och sätta mig i personalrummet under tiden eller om jag ska gå hem. Vi får se helt enkelt. För min del kan jag sitta i personalrummet en gång till, det gör mig ingenting. Jag tar med mig en bok och lite mynt så man kan köpa lite te eller choklad eller någonting från automaten :) Går det bra imorgon kan jag gå hem de följande dagarna tror jag, vi får se :) I veckan ska Angela prova på att sova på dagis också. Vet inte om vi ska börja redan imorgon eller om vi ska vänta någon dag till. Det är också lite så där att vi får se, sådant där är svårt att planera i förväg tycker jag. Det är upp till hur Angela reagerar och så där :)
 
Jaha, nehe. Nu ska jag söka ett par jobb och sedan ska jag nog glo lite på Tradera. Vi behöver lite skor till Angela, typ sneakers och gummistövlar i storlek 21. Lite sådant där hon kan ha på dagis och i lekparken och så där. Egentligen borde man köpa sandaler också, men jag vet inte riktigt hur snabbt barnfötter växer, så det vågar jag inte köpa ännu ifall det inte kommer passa :) Vi har lite hemma egentligen, men allt utom ett par skor är för stora och de skorna vill jag inte att hon ska ha på dagis. Och det är väl snart dags att byta på fötterna från vinterkängor, så det är dags att leta efter någonting åt henne :) Och när jag ändå är inne på Tradera kommer jag väl titta efter någonting åt mig själv också, haha. Nu kommer jag säkert fastna i Tradera-träsket igen :P :D
 
Vi hörs! :)
Lämna kommentar publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;