Dagens diss

 
Dubbade filmer och program med kända röster!
 
Okej, det här kanske egentligen är en rätt löjlig och ytlig grej. Men en sak jag stör mig på är det här med dubbade filmer där man har använt sig av kändisar där man känner igen rösterna. Värst är ju kändisar med väldigt speciella röster som man faktiskt känner igen på en gång. Och så sitter man där och ser personen framför sig hela tiden och tänker bara på vems rösten egentligen är. Exempel på det är ju Martin Timell, Bert-Åke Varg, Johannes Brost, Johan Hedenberg och Johan Wahlström. Jag känner igen rösterna på en gång och stör mig på det. Ser bara Martin Timell i Äntligen Hemma, Bert-Åke Varg och Johannes Brost i Rederiet, Johan Hedenberg i Skilda Världar och Johan Wahlström i Parlamentet. Hur störande är det inte? Okej, visst visst. Det är ju barnfilmer och barnprogram det handlar om och jag tvivlar på att barnen känner igen deras röster. Men sitter man där som förälder och känner igen en massa röster finner jag det väldigt störande, haha.
 
 
Vad tycker ni om dubbade filmer och program? Känner ni också igen en del röster från kändisar? Stör det er eller tänker ni inte på det? :)
2 kommentarer publicerat i Film, TV, litteratur och spel, Hiss / Diss, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - sofia:

Ja fast jag tänker mer på andra karaktärer, så om jag tittar på Barnkanalen så kan jag höra qasimodos röst och även John Smith tex. Då tänker jag på dom :)

Svar: Haha, låter också irriterande :P :D
MaryCaroline

#2 - - V I L M A L A ♔:

Jag stör mig också på det men jag känner inte igen rösterna så mycket utan det är mer när nalle puhs röst är någon i harry potter och när det inte är synkat XD kram

Svar: Haha, men åh, hata osynkat, haha :D
MaryCaroline