Chokladkalender och adventspynt

Idag tog jag Angela och strosade runt på Ica en bra stund. Jag kan tycka att det är skönt att bara gå runt och titta och plocka det man känner för och inte stressa. De håller även på att omorganisera hela butiken, så det tar lite längre tid nu när man ska handla i vilket fall. Men skönt att bara strosa runt utan stress och skönt när Angela sitter kvar i vagnen under hela shoppingturen utan att krångla (annars brukar hon vilja springa runt, suck). Fastnade vid advents- och julsaker. Angela var väldigt fascinerad av snögloberna (och de tråkiga påsarna med mossa för adventsljusstakar, haha). Men hon fick "nöja" sig med en chokladkalender. Hon blev faktiskt ganska fascinerad av den också, men hon får vackert vänta till på måndag då det är 1 december. Jag har gömt chokladkalendern högt upp i ett skåp fram till dess, haha. 
 

Idag har jag passat på att adventspynta alla fönster här hemma. Jag hämtade ner allt från vindsförrådet och kontrollerade allt och satte upp allt i fönstren. Så nu är alla stakar och stjärnor på plats :) Men jag är sugen på att köpa någonting nytt. Antingen en mer modern ljusstake eller någon stor stjärna, antingen en man hänger upp eller en på fot. Får se vad det blir, om det nu blir någonting. Är nog mest sugen på en hyfsat stor man hänger upp så de syns mer utifrån, men men, vi får som sagt se :)
 
 
 
 
 
 
2 kommentarer publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - sofia:

Jag och Ellie ska också ha varsin chokladkalender i december! Älskar den chokladen :)

Svar: Åh, vad dum jag var som inte köpte en till mig själv också :) Måste göra :)
MaryCaroline

#2 - - Lina:

Adventskalendrar är ett MÅSTE ;) Elvira och Melker ska få en varsin. Har även införskaffat en pixi kalender åt dom, mysigt med en ny saga varje dag fram till jul :)

Svar: Men aaah! Pixi-kalender?! Hade jag inte ens sett :( Det hade man ju velat ha!!! :)
MaryCaroline