Fina flickan

Tänk vad tiden går och hur mycket ett litet barn utvecklas under bara några år. Plötsligt är ens barn inte så litet längre... Barnet lär sig på kort tid krypa, stå, gå, springa, hoppa, busa, leka, äta riktig mat, jollra, prata och utvecklar redan från början en egen personlighet som växer med barnet.
 
Angelas personlighet är helt fantastisk. Hon är för det mesta en underbart glad och go' unge. Men envis som tusan! Och nyfiken. Dessutom kan hon ha ett jäkla humör. Låter lite som mig själv kanske, haha. Men den personligheten i den lilla kroppen och i den lilla söta flickan, oj oj. Det ska bli så kul att se hur hon och hennes personlighet utvecklas och följer varandra med tiden. 
 
Angela älskar att plocka med småsaker. Det spelar egentligen ingen större roll om det är ett enkelt pennskrin fyllt med småpryttlar eller om det är mitt smyckesskrin eller om det är hennes leksakskök eller hennes Duplo eller värmeljusen på vardagsrumsbordet eller någonting annat. Bara det är småsaker man kan plocka med.
 
Angela älskar även att leka med vatten. Hon står ofta och länge på sin pall i badrummet och leker med vattnet i handfatet. Hon spolar med varmt eller kallt vatten, oftast kallt, och sköljer sina händer och plaskar med vattnet i handfatet. Sedan kan hon gå och torka händerna och sedan ställa sig på pallen igen och fortsätta leka med vattnet, hehe.
 
Angelas språkutveckling är så roligt att följa. Man förstår fortfarande inte så mycket av vad hon säger, det mesta är obegripligt och verkar vara mest hittepå. Men en del ord har man snappat upp som man förstår, eller som man i alla fall tror att man förstår, haha:
 
• Ejje = ägg
• Glash eller jash = glass
• Godi/godish/gois = godis
• Ottoo = också (?)
• Danel = Daniel Tiger ( som hon ser på TV eller på YouTube)
• Kicky = Hello Kitty
• De mim/nin/nim = Det är min
• Angelas/mammas/pappas = Hon har lärt sig att säga vems sakerna är
• Haa = var/var är?
• Ditt = skit (haha, hon lärde sig ordet när jag sa att det var skit, alltså smuts, på golvet)
 
 
Angela avskyr när det fastnar någonting på händerna eller fötterna. Då är det som att världen går under för henne, haha.
 
Ja, lite tankar och lite uppdatering om min lilla flicka, tänkte att det var länge sedan nu :)
 
 
Det är obeskrivligt hur mycket jag älskar min lilla flicka ♥ ♥ ♥
 
3 kommentarer publicerat i Livet som mamma, Vardagsliv, tankar och åsikter;
#1 - - sofia:

Naaw! Duktiga duktiga och söta lilla Angela! Tiden går så fort. Nyss satt man hemma med barn under ett år, mammaledig.. Nu är det riktiga barn (alltså inga bebisar längre) som springer, pratar och förstår! Som går på dagis och har kompisar. Helt sjukt

Svar: Ja, de är stora nu. Ibland vet jag inte om jag ska gråta eller le, det är blandade känslor faktiskt, haha. Och så pratar Angela om andra små barn och benämner dem som bebisar, haha. Bara där verkar hon så stor när man lyssnar på henne :)
MaryCaroline

#2 - - Christin:

Helt galet vad fort tiden går! Så roligt att lyssna på vad de små säger (har en 2 årig son) och min lille har också ett hittepå språk, hihi :)

Svar: Hihi, ja visst är det :) Man får sig många skratt om dagen när man lyssnar på vad de säger :)
MaryCaroline

#3 - - Angus:

vilket fin inlägg!
tack för din kommentar, nu ska jag njuta av nattamningen om det tom är så att man kommer sakna den!