Lördag kväll

Lördag kväll. Sitter och kopplar av efter en dusch och en fika. Har varit otroligt trött under kvällen. Nog för att jag brukar vara trött annars också, men idag var det värre. Men men. Får sova inatt, hihi. Ska strax kika lite Skilda världar, har inte överdrivet mycket kvar att se av serien. 15 delar kvar. Blir säkert något glas vin också, känner att det skulle vara rätt gott ikväll.
 
Imorgon är jag ledig. Får se vad man ska hitta på, vad man hinner med. Har bara en dag ledigt, sen är det jobb på måndag igen och jobbar då måndag-torsdag och är ledig fredag och jobbar sen helgen och är sen ledig måndag (har fått nytt schema-system för december, krångligt att förklara hur det ser ut i sin helhet. Men fungerar ungefär som så att jag jobbar varannan helg och är ledig varannan helg. Vid jobbhelg är jag ledig fredagen och måndagen). Tänkte att vi skulle tvätta imorgon, har bokat tvättstugan. Sen är det julmarknader också, får se om vi orkar med det och om vi har lust. Annars tänkte jag på ett besök hos mina föräldrar, eller hinna med alltihop och klämma in, haha. Får se. 
 
På tal om mitt schema för december är jag faktiskt väldigt nöjd. Jag upptäckte att jag är ledig alla dagar utom en, den 23:e, då förskolorna här i stan slås ihop dagarna före jul och dagarna före nyår och de ska samsas på en annan förskola än Angelas. Så vi slipper det där med en annan förskola och Angela kan vara hemma istället :) Visst, det hade egentligen inte handlat om många dagar totalt. Men tycker det verkar så bökigt att ta sig till en annan förskola som är okänd både för oss och för Angela och att hon skulle vara där. Inte för att man vill misstro förskolan eller personalen, men det handlar om trygghet för sitt barn och även för en själv. Känns inte kul att man skulle behöva släppa sitt barn på en okänd förskola med mestadels okänd personal och i en okänd miljö där barnet aldrig tidigare varit, även om det bara handlar om ett fåtal dagar. Tycker det är riktigt dåligt att stänga förskolorna om jag ska vara helt ärlig, även om man får förstå att personalen vill vara ledig och att det säkert är slöseri med resurser att ha alla förskolor öppna nära jul och nyår. Men men, nu är jag glad att vi slipper det där :)
 
Nej, nu har jag annat för mig, vi hörs :)
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter