Min söndag och första advent

En fullspäckad söndag. På förmiddagen gick vi ut på stan för att gå på julmarknad. Det var ju en i centrum och en uppe i Thuleparken. Men det blev bara den i centrum med tanke på tidsbrist, tyvärr. Och tyvärr föll denna marknad inte oss i smaken, det fanns ingenting för oss där. Jag saknade fler försäljare ,mer goda dofter och julmusik och riktig julstämning.Tråkigt tycker jag. Vi gick in på second hand istället som hade extraöppet idag. Där kan man gå och skrota lite och nästan alltid hittar man någonting. Där hittade vi barnböcker och en lampa. Tyvärr trodde vi att det var en taklampa. Väl hemma upptäckte vi att det var en rätt stor fönsterlampa, så den åker förmodligen tillbaka till butiken, om vi får lämna tillbaka den förstås. Annars får vi ha den i något fönster efter nyår när julpynter ryker... 
 
Sedan var det dags att gå hem till tvättstugan. Och så skulle Angela äta och sova middag. Lagade mat gjorde vi också. Väntade sedan på att tvättstugan skulle bli klar så vi kunde gå till mina föräldrar för ett besök. Trevligt som vanligt :)
 
Så denna dagen gick och vi har haft att göra hela dagen :) Hade bara en kortare lugn stund medan Angela sov då jag kunde koppla av lite grann på soffan med en bok. Men men, sånt är livet. Man kan ju inte koppla av jämt ;)
 
Imorgon är det back to work. Då börjar mitt nya schema :) Kommer kanske inte kännas som någon större skillnad ändå, men men. 
 
Nu ska jag ägna kvällen åt lite läsning och lite film. Skilda världar som vanligt, blir ju aldrig av med serien, haha. Men inte mycket kvar nu :)
Lämna kommentar publicerat i Vardagsliv, tankar och åsikter